タグ

2007年1月5日のブックマーク (3件)

  • おもてなしの広告 - Vox

    正月にBSデジタルを見ていたらこの「ないものはつくるしかない サッポロビール」のCMをやっていた。地上波では滅多に見かけない60秒2分の長尺CMだ。 内容は、ミュージカル仕立てでサッポロビールの社員たちが、美味しいビールを作るためにあらゆる努力をするという企業姿勢を歌と踊りで伝えるものになっている。 これがよくできていて、エンターテイメントとしても十分楽しめる。素人ダンサー(従業員)が出演しているので、少々動きがぎこちないところがまた味になっているし、一生懸命踊っている。 とにかくこれをみて感動してしまった。 お酒が弱くてノンアルコールビールばかり飲んでいる自分だが、すっかりサッポロビールのファンになった。 エステー化学でも 従業員出演のCMを作っていたりするが、サッポロのほうが気度の方がひとつ上を行っている。 サッポロビールのCMに感動した要因はなんだろう。 1)驚き:格的なエンタ

  • The Crystal Ball: What’s Ahead in Ads (Published 2006)

    Millions of people inhabit "Second Life," a Web site that lets participants create a parallel existence made only of pixels — and their imagination. AS the New Year approaches, advertising executives are busy divining the future, compiling lists and predicting hot brands and consumer trends. Not surprisingly, many agencies are focusing on how the digital world will continue nudging the offline wor

    The Crystal Ball: What’s Ahead in Ads (Published 2006)
    mr29man
    mr29man 2007/01/05
    Here are some of the most common scenes for 2007 that ad executives see in their crystal balls
  • Kit Kat's Golden Tickets Lead to 'Big Brother' | Media Idea of the Week - Ad Age

    Get More From Ad Age Register to become a member today. You'll get the essential information you need to do your job better, including 7 free articles per month on Ad Age and Creativity Ability to comment on articles and creative work Access to 9 custom e-newsletters like Ad Age Daily, Ad Age Digital and CMO Strategy To get unlimited content and more benefits, check out our Membership page Want mo

    Kit Kat's Golden Tickets Lead to 'Big Brother' | Media Idea of the Week - Ad Age