You should use reflect.DeepEqual() DeepEqual is a recursive relaxation of Go's == operator. DeepEqual reports whether x and y are “deeply equal,” defined as follows. Two values of identical type are deeply equal if one of the following cases applies. Values of distinct types are never deeply equal. Array values are deeply equal when their corresponding elements are deeply equal. Struct values are
intro 先日 GoのSliceもヤバイ - Qiita こんな記事をみて、別の挙動だけどスライスの内部を理解しきれていなかった頃のことを思い出した。 結構前に謎に思っていた挙動についての話。 以前この挙動を解説しようと思って、前提として書いたスライスの内部構造の記事が、 Go のスライスの内部実装 だったのですが、そっちを書き終わって満足してしまい、本題を忘れていました。 この挙動は、先のブログで説明した内容がわかっていないと、なかなか理解できないかも。わかってしまえば簡単ですが。 やりたいのは、関数側でスライスを操作したときの呼び出し側での結果。 順を追ってみてみます。 配列を関数内で変更する 関数は値渡しで、配列はそれ自体が値なので、まるっとコピーされます。 以下の例は、戻り値で返さないと、呼出側は変化しません。 package main import ( "log" ) func
History 14/05/09: Merge2 を修正しました。http://twitter.com/jbking/status/464659353945911297 Intro Go のスライスは、いわゆる LL 系の言語が持つ可変長配列の実装と似ています。 よって LL のような手軽な扱いをすることもできますが、その内部実装を知ることでより効率の良いメモリハンドリングができ、パフォーマンスを改善や、メモリーリークの防止などに繋がる可能性があります。 この辺は SWrap というライブラリを作りながら勉強したので、今回は、この Go のスライスの内部実装を解説します。 Go の配列 スライスを知るためには、まず配列について知っておく必要があります。 Go の配列は固定長のため、以下のように長さを指定して宣言します。 var arr [4]int func main() { arr =
Introduction One of the most common features of procedural programming languages is the concept of an array. Arrays seem like simple things but there are many questions that must be answered when adding them to a language, such as: fixed-size or variable-size? is the size part of the type? what do multidimensional arrays look like? does the empty array have meaning? The answers to these questions
Introduction Go’s slice type provides a convenient and efficient means of working with sequences of typed data. Slices are analogous to arrays in other languages, but have some unusual properties. This article will look at what slices are and how they are used. Arrays The slice type is an abstraction built on top of Go’s array type, and so to understand slices we must first understand arrays. An a
Goでよく使用するデータ型 一般的なプログラミング言語では配列・リスト・マップ等よく使用されるデータ型がありますが、 Goでもそういったデータ型はよく使用されます。 今回はGoでよく使用するデータ型、「Array(配列)」「Slice」「map」と、それらをイテレートするrangeについて紹介します。 動作環境 今回使用した動作環境は以下のとおりです。 OS : MacOS X 10.9.4 Go : 1.4.1 IDE : IntelliJ IDEA 14 CE ここを参考に、GOPATHとGOROOTは設定しておいてください。 いろいろなデータ型を使ってみる range これは後述するスライス(またはマップなど)の要素数ループを繰り返します。 下記サンプルでは、intの配列をforループでまわしています。 //int配列 nums := []int{2, 3, 4} //forループ
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