全脳アーキテクチャ若手の会第28回勉強会 Keywords: DQN, 強化学習, Episodic Control, Curiosity-driven Exploration
![深層強化学習の動向 / survey of deep reinforcement learning](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/6299f40fcecd5f39a577bbc8cea9a01f4ca6a06b/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Ffiles.speakerdeck.com%2Fpresentations%2F006b8412f5d94fecb35595742caeff7b%2Fslide_0.jpg%3F8321734)
全脳アーキテクチャ若手の会第28回勉強会 Keywords: DQN, 強化学習, Episodic Control, Curiosity-driven Exploration
Breakthrough technologies will continue to create new value and transform experiences for businesses and consumers alike. To start 2017 we look at 15 technology trends that will unlock opportunities for growth and enable organizations to provide more meaningful experiences to their customers, employees, and society. Superhero-Performance In Autonomous Vehicles By now we’ve all heard the news: 1.2
おそらく来年度にダンサーの一人になる予定ですが、あまり自信のないIoTダンサーの方々は「現在ハードがあって」「既にインターネットと仲が良いもの」に舞台を絞った方が多分いいんじゃないかな、という話。 すでにインターネットと仲良くしているデバイスがあって、そのデバイス上で新しいことができるならそれは(煽り文句にIoTが入っていたとしても)IoTではないと思うし、インターネットと仲良くするのが現時点で難しい(具体的には、hop数がやたらと多いとか、人手が必要とか。)のならば、それもIoTというくくりでは難しいなじゃないかな、と思っています。 ほんとうはMQTTとかが絡みそうな「一方通行な吸い上げ」もIoTじゃなくて別のワード(まだビッグデータ→deep learningのバズワードフローに巻き取られたほうがマシ)が良さそうで、IoTという単語で一番直接的に金になりそうなのは、Thingsのデバイ
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