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software-engineeringとdont-repeat-yourselfに関するnabinnoのブックマーク (2)

  • Don't repeat yourself - Wikipedia

    "Don't repeat yourself" (DRY) is a principle of software development aimed at reducing repetition of information which is likely to change, replacing it with abstractions that are less likely to change, or using data normalization which avoids redundancy in the first place. The DRY principle is stated as "Every piece of knowledge must have a single, unambiguous, authoritative representation within

  • Don't repeat yourself - Wikipedia

    この記事には独自研究が含まれているおそれがあります。 問題箇所を検証し出典を追加して、記事の改善にご協力ください。議論はノートを参照してください。(2016年4月) Don't repeat yourself(DRY)は、特にコンピューティングの領域で、重複を防ぐ考え方である。この哲学は、情報の重複は変更の困難さを増大し透明性を減少させ、不一致を生じる可能性につながるため、重複するべきでないことを強調する。 DRY は、Andy Hunt と Dave Thomas の著書 The Pragmatic Programmer (邦題:達人プログラマー) において中心となる原則である。 彼らはこの原則を、データベーススキーマ、テスト計画、ビルドシステムや、ドキュメンテーションにいたるまで非常に幅広く適用している [1]。 DRY 原則がうまく適用されたとき、システムに対するいかなる要素の変更も

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