Dark Patterns Tip Line Every day, we’re exploited for profit through dark patterns: design tactics used in websites and apps to persuade you into doing things you probably would not do otherwise. We need to take a stand against dark patterns—and you can help by reporting a dark pattern today. It will help us fight back against companies using manipulative dark patterns to take our private informat
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn More. Accept Cookies Last year we put together a prediction of mobile UI design trends. This year, we’re going deeper and beyond just mobile. Because the number one trend in modern design is context. There are no generalizations anymore. Everything is in context and connected. It feels like we’re getting somewher
Let’s see some examples of UI animations going from good to great. With a little bit of tweaking here and there, you can elevate your UI patterns with animation. The interactions listed show continuity between states, denote a relationship between shared elements, and call the user’s attention to something they should notice and act upon. To create these animations, I followed the guidelines from
ビジネスにおけるユーザーインターフェイス(UI) や、ユーザーエクスペリエンス(UX)の重要性が頻繁に語られる事が多い。 Webサイトやアプリから始まり、自動販売機、券売機、車のダッシュボート、テレビ、トイレ、エレベーターのボタン配置に至るまで、”ユーザビリティー”と表現される ”使いやすさ” の大切さが注目を浴びている。 そして、その使い易さを生み出す最初の入り口がインターフェイスである。 インターフェイスとは、ヒトとデバイスとの円滑なコミニュケーションを達成するための媒介役であり、操作性や使い易さを印象づける点ではソフトやデバイスの成功を最も左右する、唯一無二の存在である。 今さら聞けないUI(ユーザーインターフェース) の基本 最終的なインターフェイスの仕事は “ユーザーゴール + ビジネスゴールの達成”であり、どんなに良いプロダクトを作っても正しい方向にユーザーを導き、ビジネスとし
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く