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Nicholasの検索結果1 - 11 件 / 11件

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Nicholasに関するエントリは11件あります。 Rust映画performance などが関連タグです。 人気エントリには 『映画「パラサイト」VFXブレイクダウン。豪邸の大部分はPixarのRenderMan等、実はCGがすごい使われている撮影。 | Nicholas Takeyama | DP, Director | Tokyo, Japan』などがあります。
  • 映画「パラサイト」VFXブレイクダウン。豪邸の大部分はPixarのRenderMan等、実はCGがすごい使われている撮影。 | Nicholas Takeyama | DP, Director | Tokyo, Japan

    まずは動画を観てください。 映画「パラサイト」のシネマトグラフィーに関心していたので色々調べてたんです。初見じゃ中々気づきにくいですが、至るところに色々なシンボリズム(象徴)が散りばめられていて、現代的な早いカット回しでなくても、惹きつけられて、飽きない作品でした。(この辺はまた別の機会に) 監督自身が撮影のことにも精通している、キュービリック等を彷彿とさせる正確で狂いのないタイプのシネマトグラフィーだなと感じました。遊びがなくて、機械的なんですけど、それがポン・ジュノの味ですかね。 この作品は素晴らしさはポン・ジュノ監督の緻密なカット割りのたまものです。 そんな映画「パラサイト」のシネマトグラフィーの中でも驚いたのが VFXが至るところに使われていることです(いや、ほぼ全シーン)。 過去にもスノーピアサーやオクジャ等VFXヘビーな作品も手掛けているポン・ジュノ監督ですが、「パラサイト」は

    • How to speed up the Rust compiler one last time – Nicholas Nethercote

      Due to recent changes at Mozilla my time working on the Rust compiler is drawing to a close. I am still at Mozilla, but I will be focusing on Firefox work for the foreseeable future. So I thought I would wrap up my “How to speed up the Rust compiler” series, which started in 2016. Looking back I wrote ten “How to speed up the Rust compiler” posts. How to speed up the Rust compiler.The original pos

      • 誰でも、シネマティックな照明。照明は逆目から炊こう。リバースキーライティングをマスターせよ。 › Nicholas Takeyama | ニコラス・タケヤマ

        ローキーなライティングをしたいならリバースキーライティングをマスターしよう 今回の記事はRob EllisさんのOne Simple Way to Make Your Lighting Cinematic – Reverse Key Lightingの動画を参考にして書いています。 ローキーライティングとはキーライトによる被写体への強烈な照明を避ける照明方式です。画面全体が暗く、シャドウをちゃんと作ってあげて、ダークで雰囲気のある画作りになります。 映画が映画っぽく観える理由はたくさんあるのですが、その中でもライティングはかなり重要な点です。ジャンルにもよるのですが、コメディ等のハイキーライティングが合う作品を除けば、ローキーライティングが所謂、現代の映画っぽいライティングと言えます。 ローキーライティングでリバースキーライティングを用いた作例 キーライトは正面から順光で炊くのがセオリーで

          誰でも、シネマティックな照明。照明は逆目から炊こう。リバースキーライティングをマスターせよ。 › Nicholas Takeyama | ニコラス・タケヤマ
        • How to speed up the Rust compiler some more in 2019 – Nicholas Nethercote

          In July I wrote about my efforts to speed up the Rust compiler in 2019. I also described how the Rust compiler has gotten faster in 2019, with compile time reductions of 20-50% on most benchmarks. Now that Q3 is finished it’s a good time to see how things have changed since then. Speed improvements in Q3 2019 The following image shows changes in time taken to compile many of the standard benchmark

          • Amazon.co.jp: 入門 統計的因果推論: Judea Pearl (著), Madelyn Glymour (著), Nicholas P. Jewell (著), 落海浩 (翻訳): 本

              Amazon.co.jp: 入門 統計的因果推論: Judea Pearl (著), Madelyn Glymour (著), Nicholas P. Jewell (著), 落海浩 (翻訳): 本
            • Nicholas Kristof on Twitter: "I've been getting particular venom and occasional death threats from Japanese fans of Pornhub. Amid that deluge, th… https://t.co/n4NLLozuG1"

              I've been getting particular venom and occasional death threats from Japanese fans of Pornhub. Amid that deluge, th… https://t.co/n4NLLozuG1

                Nicholas Kristof on Twitter: "I've been getting particular venom and occasional death threats from Japanese fans of Pornhub. Amid that deluge, th… https://t.co/n4NLLozuG1"
              • How to speed up the Rust compiler one last time in 2019 – Nicholas Nethercote

                I last wrote in October about my work on speeding up the Rust compiler. With the year’s end approaching, it’s time for an update. Doc comments #65750: Normal comments are stripped out during parsing and not represented in the AST. But doc comments have semantic meaning (`/// blah` is equivalent to the attribute #[doc="blah"]) and so must be represented explicitly in the AST. Furthermore: In a mult

                • プロ野球球団の経営の健全性|Nicholas

                  2020年のプロ野球もついに、というかようやく開幕を迎え、やきうファンの皆さんの生活も忙しくなってきたかと存じます。試合日程に合わせて予定をコントロールし、贔屓球団の成績に一喜一憂する日々が戻ってきたことは、同慶の至りでございます。ですが、開幕当初は無観客からの観客数制限という事態。席数が限られるうえに、感染の不安もあって現地観戦もままならぬ。完全に常態に戻るのはいつのことでしょうか?それとももう戻らないのでしょうか? 常態でないのはファンだけでなく、球団も同じです。球団の収入の半分近くを占めるといわれる入場料収入が無観客・観客数制限の影響により、どさっと剥落するわけで、球団経営者の皆さんはそろばんと大福帳を手に取って日々苦悶されているものと思います。何とか収入を確保しようと、試合で使用した公式球を売ったり、客席にボードを掲げる権利を売ったりと各球団が必死の努力をされているご様子、誠にお疲

                    プロ野球球団の経営の健全性|Nicholas
                  • How to speed up the Rust compiler some more in 2020 – Nicholas Nethercote

                    I last wrote in April about my work on speeding up the Rust compiler. Time for another update. Weekly performance triage First up is a process change: I have started doing weekly performance triage. Each Tuesday I have been looking at the performance results of all the PRs merged in the past week. For each PR that has regressed or improved performance by a non-negligible amount, I add a comment to

                    • How to speed up the Rust compiler in 2020 – Nicholas Nethercote

                      I last wrote in December 2019 about my work on speeding up the Rust compiler. Time for another update. Incremental compilation I started the year by profiling incremental compilation and making several improvements there. #68914: Incremental compilation pushes a great deal of data through a hash function, called SipHasher128, to determine what code has changed since the last compiler invocation. T

                      • 13-Year-Old, Nicholas Sharkey, Creates a RISC-V Core – RISC-V International

                        Blog 13-Year-Old, Nicholas Sharkey, Creates a RISC-V Core One of my great pleasures operating my EDA startup, Redwood EDA, is working with enthusiastic college students and open-source developers and seeing how our technology is renewing excitement for logic design. Recently, Kunal Ghosh of VLSI System Design and I conducted our third “Microprocessor for You in Thirty Hours” (MYTH) Workshop, where

                          13-Year-Old, Nicholas Sharkey, Creates a RISC-V Core – RISC-V International
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