Understand your audience and purpose. Try employing mobile usability testing to better understand your visitors’ needs. Have one big idea per screen. Put content under properly labeled display elements, instead of on secondary pages. Maximize mobile capabilities. In this article, Alex Jasin covers five mobile interface myths that you’ve probably been sold on (and why that might be a bad thing). Re
先日、ランディングページの制作を依頼した際、レスポンシブだと設計の自由度が低くなるのでデスクトップ版とモバイル版を分けて制作することを勧められました。 ふむふむ。なるほど。そうなのか…。 いやいや。ちょっと待て。 それってどちらかというと制作者の技量の問題なのではなかろうか? もちろん、レスポンシブだと設計段階で考えないといけないことが増えるけど、それを「自由度が低くなる」と言えるのかというと、ちょっと違う気がするし。まぁ、言葉のあやなのかもしれないですけど。ユーザがどんなサイズの画面でアクセスしてくるかわからないマルチデバイスのこの時代に、モバイルとデスクトップというざっくりとした2つの画面サイズのみに向けてページを作るのはどうなんだろうか?メンテも二度手間になるし…。 というのが、当初のリアクションでした。 だいぶ昔の話になりますがレスポンシブWebデザインの本 を書いたこともあり(か
[レベル: 初級] モバイルサイトの表示速度を検証するための新しいツールを Google は公開しました。 「Test My Site」(テスト マイ サイト)といいます。 英語と日本語で、Test My Site ツールを紹介する公式アナウンスが出ています。 Fast mobile sites get more customers. Let's help get yours up to speed. Google の新ツール「Test My Site」を活用してモバイルサイトの読み込み速度を改善しましょう Test My Site でスピード状態チェック 次の4項目を Test My Site はレポートします。 モバイルでのサイト読み込み速度 読み込み中の想定離脱数 業種別平均速度との比較 速度改善の提案 読み込み速度・想定離脱数 僕のブログ(のトップページ)のモバイルでの読み込み速度
Marketing is at an inflection point. Here’s why that’s an opportunity
We all fall prey to our biases when analyzing our observations—unless we’re very, very careful not to do so. You almost certainly own a smartphone, use it to browse the Web, have a bunch of favorite mobile apps, and think you understand how everyone uses their phone. But you are probably wrong! Most designers have just one phone, and, as a designer, you’re much more likely to have an iPhone—even t
Today, it’s critical that marketers design fast web experiences across all industry sectors. People want to quickly pay bills on finance sites, get rapid results when they’re browsing vacation reviews, and view an article immediately when they click through. And if there’s too much friction, they’ll abandon the site and move on. Here’s the good news. Since we looked at mobile page speeds last year
先日、生年月日の入力欄をレスポンシブに最適化する良い方法はないか検証してみたら、想像以上に大変だったのでメモを残しておきます。 日付の入力と言えど実はいろいろな実装方法があって、マルチデバイスに対応しながら要件にあった実装をするにはどうしたらいいのか、改めてゼロベースで考えてみました。結局、最終的には振り出しに戻った感じなんですけどね(結論を先に見たい方はこちらからどうぞw)。 近い将来、レスポンシブな日付入力欄の実装が必要な方々の参考になれば幸いです。ちなみに、以下に書いたもの以外に「これいいよ」というのがあったら、ぜひご教授願いたいです。 要件定義とチェックポイント 今回、日付入力欄を実装した際の要件は以下の通りです。生年月日のように年の選択が必須な日付の入力欄の実装だったので、たとえば、ホテル予約の日付選択などとはちょっと違った要件になっています。 a. 年が選択しやすい 生年月日の
For years, I’ve been referring to my own research and observations on mobile device use, which indicate that people grasp their mobile phones in many ways—not always one handed. But some of my data was getting very old, so included a lot of information about hardware input methods using keyboard- and keypad-driven devices that accommodate the limited reach of fingers or thumbs. These old mobile ph
【おすすめマーケティング記事】 デプスインタビューで人の隠れた本音を探るための方法・メリットやデメリット・ポイントまで徹底解説
5年で「スマホゲームの寿命」は10倍速に、AppAnnieが語る2016年のアプリ市場。日本市場の95%は「アプリ内課金」が占める(有料アプリは3%以下) アプリ市場の調査ツールや分析データなどを提供されている、AppAnnieさんに「アプリ市場のトレンド」についてお話を伺いました。 ※App Annie Japan 滝澤 琢人さん 1、日本のトップ10の市場規模は変わってない。 ここ1年での「日本のアプリ市場」の動きを、おしえていただけますか? 実は、日本のアプリ市場において「トップ10の市場規模」は、ここ1年で大きくは変わっていません。 ただ「日本のアプリ市場」という意味では、この1年で30%くらい拡大しているんですよ。つまり、全体的に底上げされている状態なのです。 たとえば、収益ランキングで「トップ100位のアプリ」の収益額の推移を見ると、この1年で150%(1.5倍)くらいに、膨ら
Summary: When you design an input field for use on mobile devices, check whether it satisfies this list of 14 usability requirements. Whether you're designing web pages, web-based applications (e.g., SaaS), or native mobile apps, one of the basic building blocks is the humble text-input field: a box where the user can enter some text. Uses of this widget are plenty and not the topic of this articl
先日「Responsive design is failing mobile UX 」という記事を読んでどうしても気になったので、ひとこと個人的な意見を書き残しておきます。 意訳すると「レスポンシブ・デザインではモバイルのユーザ体験を満たせない」という題の記事だが、この記事では「ユーザが求めているものは、閲覧しているデバイスによって変わる」と言っていて、ウェブサイトのコンテンツはデバイスによってカスタマイズすべきだと言っています。 Figure out what it is that your customer needs based on the device being used, and deliver that experience. [意訳] 閲覧デバイスによる顧客のニーズを見つけて、その体験を提供するべきだ う〜ん、それはどうかな?と。 画面サイズや入力方法(タッチ or キー
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This guide is designed as a "get started" or introductory read for the starting to intermediate designer who wants to learn or get more knowledge about cross-DPI and cross-platform design from the very beginning. No complex math and un-parsable graph, just straight forward explanations ordered in short sections for you to understand and apply directly to your design process. Written by Sebastien
Flurry Mobile Analytics, including SDK and Analytics UI, will sunset on March 15, 2024. We're committed to assisting you during this transition. Thank you for being part of our journey.
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