『フォトショップ・ブイアイピー』の新着記事です。フォトショップやデザインをたのしむウェブサイト。2009年3月創刊以来、3800を超えるコンテンツを更新しています。フリーフォントなどの無料デザイン素材/配色やWeb制作といった最新トレンドも公開中。
![新着記事](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/245f661a2fa9a6b1ea4abff10a439aba87b35716/height=288;version=1;width=512/http%3A%2F%2Fphotoshopvip.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F03%2Flatesttutorial2011feb.jpg)
ローソン、無印良品、リクルート――世界6億人ものユーザーを抱える巨大SNS「Facebook」の日本での本格的なブレイクを前に、ファンページを開設する企業が相次いでいます。しかし、国内でのFacebookの企業活用はまだ始まったばかりで、実際にどのようにしてFacebookページ(ファンページ)を作り、運用したらよいのか? 多くの企業が手探りの段階です。 本連載では、Facebookページの作成を請け負うWeb制作会社「TAM」の加藤 洋氏が、Facebookページの開設からカスタマイズ、ファンを獲得する方法まで、Facebook活用の具体的なノウハウをシェアします。(編集部) なぜいまFacebookなのか? 私が勤務するTAMでは、Facebookをはじめとするソーシャルメディアの活用を企業へ積極的に提案しています。お話する中で必ず出るのが、「Facebookが他のSNSと何が違うのか
30 Beautiful and Inspiring Examples of Sliders in Web Design by Lars | Last updated Feb 16, 2017 | Web Design | 10 comments A slideshow or slider in web design is a showcase of a series of images that sometimes have a text overlay. In latest trends websites designers make sideshows with different styles to grab visitor attention best possible. Some sliders are flash based but the trend seems to be
Window Size Bookmarklet: see the size of any page to debug CSS3 media queries and adaptive layouts [ad#ad-2] CSS3 Media Queriesはユーザー環境の状態に適したスタイルシートを提供することができ、例えばブラウザやモバイルデバイスの異なる表示サイズにより、異なるデザインを適用することができます。 ここで紹介するのはビューポートのサイズを表示するシンプルなブックマークレットです。ブラウザの表示サイズ変更の確認・調整が簡単に行えます。 サイズを変更すると、リアルタイムに表示も変更 [ad#ad-2] ブックマークレットは以前はjQueryに依存して開発されていましたが、0.2より依存しないで動作するようになりました。 Window Size Bookmarklet(ブックマー
Like a lot of other web developers, I am also going to start learning HTML5. It’s time to get maximum benefit of HTML5 based browsers for our websites. Here I want to share a very useful cheatsheet on HTML5. It must be in your archive. If you are learning it. Update I have converted this cheat sheet into text form. You can read here. via
The Android platform is growing in popularity every day, and for good reasons. Obviously being an open-source project and having Google behind it makes it a great choice for developers. Unfortunately the Android Market can’t really compete against the Apple App Store (in my opinion). So I’ve chosen 25 Android apps that I think can be very useful to designers, developers and web-workers. You’ll fin
When I started this blog, way back in 2006, I had no clue how long it would last. I actually had no idea I could even write about something for more than a couple of days. It is funny how things go. Once I read in a book that the secret of happiness was low expectations. That explains why, for over a decade, I have been running this site. It also explains why you might end up on this page. Not los
We are so overwhelmed with advertising everywhere that it becomes hard for creative agencies to make ads that stand out, even with a free intro maker. Guerilla advertising is a great way to make unusual, surrealistic visuals and situations that passers by will remember. Here is a selection. 1. Superette – Short shorts The bench that turns you into a walking advertisement if you are wearing short s
PSD files can be used to create beautiful, stunning, vibrant and very creative business cards, icons, characters, website layouts, photo manipulations and much more. With Adobe Photoshop's convenient interface, even newbies can understand how to work with some of the basic tools and options that this fantastic program has to offer. Here are 40 PSDs you may find useful for any ongoing projects you
Today's list is a collection of Free Photoshop Layer Styles. As many of you already know, Photoshop has some cool presets that you can create and save in a file format so you can easily use it in other designs. And you can also share these files with others. A Layer Style is saved in an ASL file format and can be loaded in Photoshop. Photoshop Styles are mostly used for Text Effects and Buttons bu
ちょっと古い話題ではありますが、やっぱりうまく説明できているなぁ、と思うのでご紹介。 マーケティング、PR、広告、ブランディングの違いを端的に表している画像です。あなたはこれらの違いをきちんと説明できますか? 以下からどうぞ。 個人的な解釈をまとめると以下のようになるのでは、と思っています。 マーケティング 自分で商品を勧める。 PR ほかの人に商品を勧めてもらう。 広告 自分で商品をしつこいほど勧めるw ブランディング 相手に商品の良さを言わせる。 ビジネスのステージによって必要なものは違ってきますが、違いを理解した上できちんと社内外にメッセージを伝えたいですね。 元記事は以下からどうぞ。 » The difference between Marketing, PR, Advertising and Branding | Ads of the World
販促会議賞という企画コンペに出させていただき、ファイナリストに残ることが出来ました! 本職デザイナーが、どうやって考えて企画を立てたか。思考の足跡をつらつらと書きます。 ちなみに出した企画はこちら。 ただいまWeb投票もしているので、企画見てオモロイ!と思った方は、ぜひ投票お願いしまーす! まずは販促会議賞ってなに?という人にご説明。 販促会議賞は、いろんな企業から「この商品の販促アイデアを考えて下さい」という感じでお題が出され そのどれかに応募するというものです。 企画をパワーポイントにA4サイズ10枚以内で、容量は5MB以内にまとめてくださいというルール。 誰でも参加可能、いくつでも提出OKです。 今回は、全27社から28課題出てました。 1.まずやったこと どうしたら勝てるか研究しました。 販促会議賞は第2回目だったので、1回目の受賞作品をざざっと拝見。 思ったこと 第1回の優勝者、
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く