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A Fortnite at Epic Posted by Mike Seymour ON July 19, 2017 Strange and evil things are afoot at the DurrrBurger joint in Epic’s UE4 virtual world. Co-Directors Gavin Moran and Michael Clausen assembled the squad for the launch of the cinematic short film, Hard Day’s Night, to promote the game Fortnite. “We really enjoyed making this piece. It was hugely challenging but ultimately rewarding,” comme
[Unite]Unityがプリキュアの制作現場を効率化する。「『魔法つかいプリキュア!』EDでのUnity映像表現の詳細解説」聴講レポート ライター:箭本進一 2017年5月8日,Unityの開発者が一堂に集うカンファレンスイベント「Unite 2017 Tokyo」が開幕した。本稿では,初日に行われた講演「『魔法つかいプリキュア!』EDでのUnity映像表現の詳細解説」の模様をレポートしよう。 「Unite 2017 Tokyo」公式サイト ポータルサイト「プリキュアガーデン」 東映アニメーションが制作を手がけるTVアニメ「プリキュア」シリーズは,2004年から続いている長寿作品だ。2009〜2010年に放映された「フレッシュプリキュア!」以降,エンディングでは3DCGによるキャラクターがEDテーマに合わせてダンスを披露する内容になっている。 その映像は手描きのアニメーションである本編と
Python は、近年、映画を作成する上で不可欠なものになってきているプログラム言語の1つです。スクリーンに絶大な効果を与えることになるPythonを活用していない長編アニメーションやVFXを用いた映画はほとんどないと言っていいでしょう。 映画について考える際、プログラマは映像を生み出す芸術性について考えることがあります。しかし、映画業界の技術面を気にする人はほとんどいません。 そのようなこともあり、これまで幸運にも私が携わることのできたいくつかの有名な映画でどのようにPythonを使用したかを記事にまとめ、ブログに投稿してきました。これにより、Pythonがどれだけ映画全般に貢献しているかを示すことができれば幸いです。 また、最近私は、アーティストに Python For Maya(Mayaで使うPython) のオンライン講座を udemy に公開しました。この業界でのスキルの重要性が
[GDC 2016]「Unity」で本格的なCG映像作品の制作が可能に? 映像制作用途をアピールしたUnityブースレポート ライター:西川善司 GPUの性能が劇的に向上し,現実の反射率および反射特性で材質表現を再現する「物理ベースレンダリング」がリアルタイムで利用できるようになった今では,映像制作で利用されるオフラインレンダリング(プリレンダリング)に近い表現が,リアルタイムレンダリングでも可能になってきた。 そこで,現在,制作期間の短かったり,予算が少なかったりといった制約のある映像制作において,リアルタイムレンダリング技術を応用しようという動きが出てきており,そのフロントエンドツールとして,ゲームエンジンが注目を集めている。 MarzaがUnreal Engine 4を使って制作した短編映像作品「Happy Forest」 その一例として,日本の映像制作会社であるマーザ・アニメーショ
I often hear about FBX being compared to Alembic. I will try in this post to clarify this comparison and share some insights. FBX FBX, a 3D file exchange format, was first published by Kaydara and stands for FiLMBox exchange. FiLMBox has since been renamed MotionBuilder and Kaydara has been acquired by Autodesk… FBX`s mission came in 3 points : To allow 3ds Max, Maya and Softimage 3D (before XSI)
What is ChronoSculpt? ChronoSculpt is a powerful new stand-alone application that revolutionizes working with animation and dynamic simulation cache files from any application by allowing you to use sculpting and transformation tools over time. ChronoSculpt also introduces a radical new geometry engine based on our “Hydra” technology which allows the deformation and manipulation of 8 to 10 million
Alembic is an open computer graphics interchange framework. Alembic distills complex, animated scenes into a non-procedural, application-independent set of baked geometric results. This �distillation' of scenes into baked geometry is exactly analogous to the distillation of lighting and rendering scenes into rendered image data. Alembic is focused on efficiently storing the computed results of com
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