GPU Gems 3 GPU Gems 3 is now available for free online! The CD content, including demos and content, is available on the web and for download. You can also subscribe to our Developer News Feed to get notifications of new material on the site. Chapter 25. Rendering Vector Art on the GPU Charles Loop Microsoft Research Jim Blinn Microsoft Research 25.1 Introduction Vector representations are a resol
Turing GPUs introduce a new shading capability called Texture Space Shading (TSS), where shading values are dynamically computed and stored in a texture as texels in a texture space. Later, pixels are texture mapped, where pixels in screen-space are mapped into texture space, and the corresponding texels are sampled and filtered using a standard texture lookup operation. With this technology we ca
Posted by Laurence Moroney (Google) and Siddarth Sharma (NVIDIA) Today we are announcing integration of NVIDIA® TensorRTTM and TensorFlow. TensorRT is a library that optimizes deep learning models for inference and creates a runtime for deployment on GPUs in production environments. It brings a number of FP16 and INT8 optimizations to TensorFlow and automatically selects platform specific kernels
GPU Gems GPU Gems is now available, right here, online. You can purchase a beautifully printed version of this book, and others in the series, at a 30% discount courtesy of InformIT and Addison-Wesley. The CD content, including demos and content, is available on the web and for download. Foreword Now is an excellent time to be working in the field of computer graphics. Over the past five years, GP
Generating Photorealistic Images of Fake Celebrities with Artificial Intelligence Researchers from NVIDIA recently published a paper detailing their new methodology for generative adversarial networks (GANs) that generated photorealistic pictures of fake celebrities. One of the hottest topics in deep learning is GANs, which have the potential to create systems that learn more with less help from h
High-Performance GPU Computing in the Julia Programming Language Julia is a high-level programming language for mathematical computing that is as easy to use as Python, but as fast as C. The language has been created with performance in mind, and combines careful language design with a sophisticated LLVM-based compiler [Bezanson et al. 2017]. Julia is already well regarded for programming multicor
FleX is a particle based simulation technique for real-time visual effects.Traditionally, visual effects are made using a combination of elements created using specialized solvers for rigid bodies, fluids, clothing, etc. Because FleX uses a unified particle representation for all object types, it enables new effects where different simulated substances can interact with each other seamlessly. Such
NVIDIA と Facebook は、Caffe2 を利用して人工知能を進化させる、共同開発の結果を発表しました。Caffe2 とは、Facebook のオープンソース コミュニティに対する貢献により実現した、新しい AI ディープラーニング フレームワークです。 世界は毎日、テキスト、写真、ビデオなど、情報を生み出しています。Facebook は、このような情報の管理に役立つ新しい AI システムを開発し、情報の量が増えていったとしても、人々が世界をより適切に理解し、より効果的なコミュニケーションを図れるようにしています。Caffe2 を利用すると、開発者と研究者は、大規模に分散されたトレーニング シナリオを作成でき、エッジ デバイス向けの機械学習アプリケーションを構築できるようになります。 AI 対応サービスのモバイルでの提供は、一瞬のうちに完了しなければならない、複雑なデータ処理タ
Recently we introduced the VK_NVX_device_generated_commands (DGC) Vulkan extension, which allows rendering commands to be generated entirely on the GPU. Earlier this week, we added support for VK_NVX_device_generated_commands to our Windows and Linux release drivers. Today we are releasing the ‘BasicDeviceGeneratedCommandsVk’ SDK GameWorks sample. We highly recommend reading the introductory Vulka
NVIDIA,独自のアンチエイリアシング技法「FXAA」「TXAA」をアピール。いまあらためて振り返るアンチエイリアシングの歴史 ライター:米田 聡 2012年11月22日,NVIDIAは,都内で報道関係者向け説明会を開催した。同社は8月に,新しいグローバルイルミネーション(Global Illumination,大局照明)技法や「Unreal Engine 4」を題材とする説明会「Technologies in Games of Tomorrow」(関連記事)を開催しているが,今回の説明会タイトルは「Technologies in Games」。つまり将来ではなく,今日(こんにち)すでに使うことのできるゲームの技術ということで,テーマはアンチエイリアシング(Anti-Aliasing,以下 AA)である。 GPUの進化とAA 竹重雅也氏(Developer Technology Engi
GPU Gems 3 is now available for free online! Please visit our Recent Documents page to see all the latest whitepapers and conference presentations that can help you with your projects. You can also subscribe to our Developer News Feed to get notifications of new material on the site. Ryan Geiss NVIDIA Corporation 1.1 Introduction Procedural terrains have traditionally been limited to height fields
NVIDIA マテリアル定義言語 (MDL) では、物理ベースのマテリアルや光源を、サポートするアプリケーション間で自由に共有できます。たとえば、MDL マテリアルを NVIDIA Adobe Substance 3D Designer のようなアプリケーションで作成してライブラリに保存しておき、NVIDIA® Iray® や Chaos の V-Ray などの MDL をサポートするアプリケーションで使用することができます。MDL マテリアルのライブラリを一度構築しておけば、ワークフロー内のどのアプリケーションに移動しても、確実に同じ外観を維持することができます。これにより、時間と労力の大幅な削減を簡単に実現できます。 特定のレンダラー向けのプログラムを生成するシェーディング言語とは異なり、MDL は光の挙動の定義を高いレベルで行います。OpenGL ベースのアプリケーションや、Iray
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