前回はopenFrameworksでKinectを動かしてみましたが、今回はMax/MSP,前回はopenFrameworksでKinectを動かしてみましたが、今回はMax/MSP, Jitterで動かすのを試してみました。 (ドライバのインストールに関しては前回の記事を参照) Max/MSPで使うには jmpelletierさんが作っているMax/MSPの external object の jit.freenect.grab というものを使いますが、昨日RC1のバージョンが公開されました。 早速ダウンロードして、ヘルプファイル jit.freenect.grab.maxhelp を立ち上げたところ、こんな感じに。 qmetroのtoggleをオンにし、openを押すとKinectからの映像情報が表示されました。 helpパッチをみると、depth dataのフォーマットのモードや
relief projection « Conversations with spaces Says: November 28, 2007 at 17:43 […] draw the shape of a particular object after you have placed a opengl layer over it. I made a crude 3 layer tool for the workshop I did at KHIO this summer to enable the participants to immediately start relating […] video projection tool v2.1 « Conversations with spaces Says: May 29, 2008 at 14:20 […] and surfaces.
Panopticans zijn in ons dagelijks menselijk leven helemaal niet onbekend. Eenieder weet wat die dingen zijn. Los van ons Nederlanders, staan panopticons vaak genoeg heel erg bekend onder de toeristen. Hierdoor reizen toeristen steeds weer naar Nederland, alleen om de panopticons te bezichtigen. Panopticons worden hedendaags voor zoveel doeleinden gebruikt. Echter heeft men in panopticons de laatst
Objectives cv.jit is a collection of max/msp/jitter tools for computer vision applications. The goals of this project are to provide externals and abstractions to assist users in tasks such as image segmentation, shape and gesture recognition, motion tracking, etc. as well as to provide educational tools that outline the basics of computer vision techniques. Tools Statistics cv.jit.mean
この前赤色検知でやってみたけどイマイチだったので普通に動体検知をやってみました。 内容としては映像を入力し、色を取得して●に変換。カメラで動体検知して、動いた場所の●を反応させます。 とりあえずは動きいたけど、かなり頭の悪いやり方になってるはず。 ●が20x15になってるのも単にCPU負荷的にこのくらいじゃないとダメだっただけで ほんとはもっと細かくしてみたい。ちゃんとしたやり方でやれば軽くなるはず。。 今回は下記のような考え方でやってます。 ●動体検知 FLASHでやる時と同じ考え方です。 1つ前のコマと比べて色が違ってる部分が動いた部分として認識します。 1)カメラの取得 jit.dx.grab 20 15 Macだとjit.qt.grabです。 20x15のサイズで取得します。 20x15なのは処理軽減のため。。 最初から20x15にするのと、最初は320x240で後から20x15に
jit.atari2600 for OS X In February 2006, I ported Kyle Buza's jit.atari2600 jitter external to OS X. This was not an easy port. The main issues were properly handling C++ in C externals and fixing up the source a bit for Codewarrior's more strict C++ compiler as compared to Microsoft's VC++ The main issue in compiling jit.atari2600 was how to integrate the Stella emulater which is in C++ with Jitt
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Founded in Australia by visual effects veteran Roger Bolton, CoreMelt is the go-to destination for and final cut pro x plugins and effects sold at affordable prices. In doing so, we hope to improve productivity and workflow for video editors while at the same time guaranteeing that the best and most creative projects can be created easily at the tip of your fingers. Our products focus on final cut
A few months ago I started updating TensorFlow Lite Micro for the Raspberry Pi Pico board, which uses the RP2040 microcontroller. I ran into some baffling bugs that stopped me making progress, but eventually I tracked them down to my poor understanding of the memory layout. Since I had to do a deep dive, I wanted to share what I learned here. This diagram shows the physical address layout of the R
14 April 2006 Updated the A-Contrario source to have 3fps improvement 2 March 2006 Finished initial implementation of real time level sets segmentation 25 February 2006 Finished initial port of jit.atari2600 to OS X 14 February 2006 Added Matrix Test project to JOOL 9 February 2006 Launched the Jitter C++ Library, JOOL 1 February 2006 Posted beta implementation of the A Contrario computer vision a
2024年2月2日にアメリカ合衆国でApple社の空間コンピューティング・デバイスApple Vision Proが発売されました。これに合わせて7つのApple Vision Pro用アプリを公開しています。 これらのアプリを利用するにはApple Vision Pro本体が必要となります。ただ、App Storeではスクリーンショットやアップ・プレビュー(動画)を掲載されているので、おおよその雰囲気を掴むことができます。 Thales’ Engraving Reversible Destiny-Yoro picocalc TapTheBeat Helios Compass FUN-IKI Yes-No なお、従来のiPhone/iPad用アプリはそのままApple Vision Proでも動作します。もっともカメラやセンサーなどはApple Vision Proでは動作しないので、正し
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