Google AdSense に関する最新情報をお届けする、 公式ブログです。AdSense に関するニュースや活用方法をご紹介します。
Tempus, a genomic testing and data analysis company started by Eric Lefkofsky, who previously founded Groupon, debuted on Nasdaq on Friday, rising about 15% on the opening. The company priced… The tech layoff wave is still going strong in 2024. Following significant workforce reductions in 2022 and 2023, this year has already seen 60,000 job cuts across 254 companies, according to independent lay
広告業界の常識は世間では非常識...と、揶揄する業界人を何人も存じ上げておりますが、その非常識の1つに"SPEC WORK"(Speculative Work)というのがあります。これは「支払いがあるかどうかわからない仕事」という意味であり、主にコンペの時に使われるワードです。コンペでカンプやVコンなどを提出しても、選ばれなかったら一銭にもならず、疲れの倍返しになるというあれです。英語でこういうワードが確立されているってことは、業界の非常識加減は世界共通ってことのようです。 そんな中、このSPEC WORKが、いかに非常識なことなのかを訴えるべく、トロントのエージェンシー"Zulu Alpha Kilo"が、ドキュメンタリービデオをリリースしました。かなり、いい根性してます。 家を建てて気に入ったら払うとか、珈琲飲んで気に入ったら払うとか、額縁屋、パーソナルトレーナー、建築士、コーヒーショ
このメディアコネクト、言葉の通り様々なグルメサービスとトレタの台帳を接続するというものなのですが、これはグルメサービスの今後のあり方に大きな一石を投じるものになると考えています。この構想はトレタを最初に開発したときからずっと温めてきた、トレタのオープン戦略の最も重要な要素の一つです。サービス開始から2年の間にヤフー予約、OZmall、ヒトサラ、楽天ダイニングなどすでに数多くのグルメサービスとの接続を果たし、理想のネット予約環境を作ってきましたが、今回のメディアコネクトはまさにその集大成。かれこれ、3年がかりでようやく実現できたことになります。
Facebook Will Track Whether Ads Lead to Store Visits and Offline Purchases Retailers will receive real-time data on conversions Facebook is introducing ways to measure just how effective online ads are at increasing in-store visits and offline sales while also making it easier for users to find businesses closest to them. Today, the social network is adding several new measurement tools that will
Last year, Facebook began giving marketers more information about the people who were nearby their stores. Now, it's building on that, giving advertisers data about those who were served an ad and then traveled into a store, as well as adding features to its local ads designed to make store location easier for consumers. Facebook is also letting advertisers link transactions to ads with the help o
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