研究チームは、27枚の宝くじで当選を保証できることを証明するのは比較的簡単だったが、26枚では不可能であることを証明するのが非常に難しかったと述べている。26枚で不可能であることを検証するには、宇宙の原子の数よりも多い10の165乗もの計算が必要だという。 この問題を解決するために、研究チームは1970年代にフランスで開発された「Prolog」という論理プログラミング言語を使用した。従来のコンピュータ言語では、コーダーが機械に何をすべきかを適宜指示するが、Prologは問題に関する既知の事実のリストを取り、それが解決可能かどうかを自ら推論する。 Source and Image Credits: Cushing, David, and David I. Stewart. “You need 27 tickets to guarantee a win on the UK National L
Inference Rules and the Study of Programming Languages In this post, I will talk about inference rules, particularly in the field of programming language theory. The first question to get out of the way is “what on earth is an inference rule?”. The answer is simple: an inference rule is just a way of writing “if … then …”. When writing an inference rule, we write the “if” stuff above a line, and t
Selected example programs are available as showcases. An overview of all videos is available at: https://www.metalevel.at/prolog/videos/ For offline access, you can download this book from a public git repository: https://github.com/triska/the-power-of-prolog If you have any comments, suggestions or questions, you can also file them as issues in that repository. Recursion Main page
Here are two Haskell modules that define a type class for programming search problems in Haskell. The module SearchStrat.hs is an extended version of the module Search.hs offering parameterization of search functions by a search strategy. Search.hs SearchStrat.hs The implementation of an example application, a riddle, using either of the above modules can be found in the module Zurg.hs. (The modul
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