WebRTC Meetup Tokyo #3の発表資料です。 WebRTCを支えるマイナーなプロトコル�SRTP/DTLS/SCTPを分かった気になる資料です。 P.38 誤記 Under the food -> hood です。 P.43 誤記 DLTS -> DTLSです
![WebRTCを支えるマイナーなプロトコル�SRTP/DTLS/SCTPを分かった気になる�](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/e92fdcc3c35b8f0d9abe741b6bdabe6aab145f42/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fcdn.slidesharecdn.com%2Fss_thumbnails%2F20140801webrtcmeetup3r3-140801071120-phpapp01-thumbnail-4.jpg%3Fcb%3D1422214071)
What you see above is a multiplayer version of the classic Snake game with a twist: whenever possible, it will automatically establish a peer-to-peer connection with your opponent. Today we’re very happy to introduce Socket.IO P2P, the easiest way to establish a bidirectional events channel between two peers with a server fallback to provide maximum reliability. Let’s look at the API and build a l
The PeerJS library PeerJS simplifies WebRTC peer-to-peer data, video, and audio calls. PeerJS wraps the browser's WebRTC implementation to provide a complete, configurable, and easy-to-use peer-to-peer connection API. Equipped with nothing but an ID, a peer can create a P2P data or media stream connection to a remote peer. Downloads Setup Include the library with a script tag <script src="https://
ワーキングドラフトが公開されたり、IEBlogでも言及されるなど、注目度が一層高まってきた感のあるWeb RTC (Web RealTime Communication)仕様について、改めて調べてみました。 Web RTCは、Webアプリからカメラやマイクでメディアデータを取り込んたり、リモートホストとのP2Pのデータ送受信を行うためのJavaScript APIです。 Web RTCは、以前はWHATWG HTMLの一部として仕様が提案されていましたが、分離して一つの仕様になりました。分離したのはつい最近です。 API自体は単純なので、これまでは仕様書流し読みしてわかった気になっていたのですが、「ローカルからのメディアデータの取り込みとP2Pがなんで同じ仕様にあるんだろう?」とふと疑問に思って、きちんと仕様書を眺めて見ました。同じように疑問に思う方が居らっしゃれば、お役に立つ記事かと思い
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く