If you’ve done any 3D programming, you’ve likely encountered the zoo of techniques and representations used when working with 3D rotations. Some of them are better than others, depending on the situation. Based on CMU 15-462 course materials by Keenan Crane. RepresentationsRotation MatricesEuler AnglesQuaternionsAxis/AngleThe Exponential and Logarithmic MapsAxis/Angle in 2DAxis/Angle in 3DAveragin
2020年夏のC98にて頒布する予定だった『簡約: λカ娘 12』がようやく出ました.以前にもこのブログでちらりと書いたように,今号で『λカ娘』はとりあえず最終号となります.今回の執筆者は三人です: @master_q 『そして品質への渇望だけが残された』 @chordbug 『The Heyting algebra ゆ』/その日本語訳:『ハイティング代数「ゆ」』 @dif_engine 『超実数の実在性について:IST 入門』 ■『そして品質への渇望だけが残された』について 著者の岡部さん(master_q)は,一貫して「低レイヤのソフトウェアの品質をどうやって高めるか」という話を『λカ娘』で書いてきました.今回は最終号ということもあってそれまでの集大成的な記事となります. ■『The Heyting algebra ゆ』/その日本語訳:『ハイティング代数「ゆ」』について プログラムと論
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