導入 先日、ポケモンの最新作『Pokémon LEGENDS アルセウス』が発売されました。ポケモン愛好家の中で密かに話題を集めたのが、新たに登場したポケモン「ゾロア(ヒスイのすがた)」と「ゾロアーク(ヒスイの姿)」のタイプです。なんと驚くべきことに、両者のタイプは未だ登場したことのなかった「ノーマル・ゴースト」だったのです。 ポケモンを知る人には説明不要ですが、これはノーマルタイプの唯一の弱点であるかくとう技をゴーストタイプで無効化しながら、ゴーストタイプの弱点であるゴースト技をノーマルタイプで無効化するという、非常にバランスのとれた、まさに夢のような複合タイプです。一部では、この「ノーマル・ゴースト」こそ最強の組み合わせなのではないかと噂されました。 しかし、果たして本当にそうなのでしょうか? ポケモンのタイプは全部で18種類あり、一匹のポケモンは二つまでタイプを持つことができます。考
Handbook of Graph Drawing and Visualization Roberto Tamassia, Editor CRC Press June 24, 2013 Chapters # Title Authors Pages Draft Date Status P Title and preface Roberto Tamassia 10 PDF 6/24/13 camera ready C Contents Roberto Tamassia 4 PDF 6/24/13 camera ready 1 Planarity testing and embedding Patrignani 42 PDF 6/24/13 camera ready 2 Crossings and planarization Buchheim, Chimani, Gutwenger, Jueng
ISO GQL: A Defining Moment in the History of Database Innovation Learn More
Wikipediaの特定カテゴリー配下のページをすべて取得するためには、整理されていないグラフデータ特有のいくつかの問題に向き合う必要があります。 一つは、Category:カツラ科と糸井の大カツラのように、サブカテゴリーにはページへのリンクが含まれているが、カテゴリー本体にはページへのリンクが含まれていないケースがあるという問題。 もう一つは、Category:インフォグラム・エンターテインメントームソフトとCategory:アタリのゲームソフトのように、お互いがお互いのサブカテゴリーに含まれてしまっているケースがあるという問題です。 これらの問題は、以下の手順を踏むことで解決できます。 カテゴリーにリンクされているページだけでなく、サブカテゴリー内のリンクを順にたどって含まれるすべてのページを収集する ただし、一度たどったカテゴリーに再度到達した場合、それ以上はそのルートを探索しない
I received an overwhelming response to the introductory blog post about the algebra of graphs; thank you all for your remarks, questions and suggestions! In the second part of the series I will show that the algebra is not restricted only to directed graphs, but can be extended to axiomatically represent undirected graphs, reachability and dependency graphs (i.e. preorders and partial orders), the
Graph theory is my favourite topic in mathematics and computing science and in this blog post I’ll introduce an algebra of graphs that I’ve been working on for a while. The algebra has become my go-to tool for manipulating graphs and I hope you will find it useful too. The roots of this work can be traced back to my CONCUR’09 conference submission that was rightly rejected. I subsequently publishe
In this post we’ll get a strong taste for zero knowledge proofs by exploring the graph isomorphism problem in detail. In the next post, we’ll see how this relates to cryptography and the bigger picture. The goal of this post is to get a strong understanding of the terms “prover,” “verifier,” and “simulator,” and “zero knowledge” in the context of a specific zero-knowledge proof. Then next time we’
We show that the Graph Isomorphism (GI) problem and the related problems of String Isomorphism (under group action) (SI) and Coset Intersection (CI) can be solved in quasipolynomial ($\exp((\log n)^{O(1)})$) time. The best previous bound for GI was $\exp(O(\sqrt{n\log n}))$, where $n$ is the number of vertices (Luks, 1983); for the other two problems, the bound was similar, $\exp(\tilde{O}(\sqrt{n
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