なんとかストライクとは ひっぱって敵にぶつけて倒す例のゲームもどきです。 これの作り方を通して、SpriteKitを利用したiOSアプリでの画面要素の移動/回転/拡大縮小、衝突、接触処理、ドラッグ(panジェスチャー)への対応、画面遷移を含む開発の第一歩を踏み出すためのチュートリアルです。 iPhoneアプリ開発環境であるXcodeの準備とSwiftのとっかかりとしては、こちらのチュートリアルをご覧下さい。 プロジェクト開始〜 前回のSwiftゲーム開発チュートリアル こちらを参考に、「新しいゲームプロジェクトの開始」から「よけいなコードを消す」までの作業を行いましょう。 ただし、Project Nameのところは、NantokaStrikeにしておきましょう。 ひっぱり(ドラッグ、panジェスチャー)の動作に対応する ひっぱり的な操作に対応するには、Pan Gesture Recogni
Xcode>File>Project>Gameで生成された、GameViewController.swiftの中でスクリーンショットを撮ろうとした。 失敗したコード 調べてみると、以下の記事が出てきた。 How to take Full screen Screenshot in swift? UIGraphicsBeginImageContext(view.frame.size) view.layer.renderInContext(UIGraphicsGetCurrentContext()) let image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext() UIGraphicsEndImageContext() UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(UIScreen.mainScreen().bound
Xcode5 + ObjC版を作成し、以下記事を投稿しました。 iOS SpriteKitによるAngry Birdsのようなゲームを作る。 今回は、Xcode6 + swift版です。 横画面対応 http://qiita.com/kitanoow/items/4be69cf705c6aef3a6c6 こちらを参考にしてください。 nodeの配置 今回は、力を加える(飛ばす)ボールと、障害物を用意します。 ボールについては、はじめから表示させておき、 障害物については、画面外に配置させ、あえてスクロールが必要な状態にしたいと 思います。 また、今回はボールに対して、センタリング処理を実現する予定ですので、 以下のようにworld/cameraの配置も行います。 world/camera については以下に記述しています。 override func didMoveToView(view:
Sprite Kit is Apple’s game development framework for iOS and OS X. Not only does it come with some great graphics capabilities, but it also includes an easy to use physics engine. Best of all, you do all the work using the tools you are familiar with: Swift, Xcode and Interface Builder! There’s a lot you can do with Sprite Kit, and a great way to start learning about how it works is to create a si
Space Invaders is one of the most important video games ever developed. Created by Tomohiro Nishikado and released in 1978 by Taito Corporation, it earned billions of dollars in revenue. It became a cultural icon, inspiring legions of non-geeks to take up video games as a hobby. In this tutorial, you’ll build an iOS version of Space Invaders, using Swift and Sprite Kit, Apple’s 2D game framework.
Update note: This tutorial was updated for Swift 2.2 and Xcode 7.3 by Mikael Konutgan. Original post by Tutorial Team member Evan Dekhayser. Subscripts are a powerful language feature that, when used properly, can significantly enhance the convenience factor and readability of your code. Like operator overloading, subscripts let you use native Swift constructs: something like checkerBoard[2][3] ra
If you’ve ever added an animated character to a game, you probably pre-created animations for running, punching, jumping and so forth, and played them when the game executes the associated actions. While this “canned” approach works for simple scenarios, there are often cases where you’d prefer your character to interact more realistically with other game objects. For instance, if your character n
友人が子供に長さの単位を教えているとのことで、その練習のサポートをするWebアプリを作ってみました。 アプリ紹介 🐘 長さの単位を教えるためのエレファント 「つぎへ」ボタンを押すことで、ランダムに長さが表示されるので、それを声に出して読む/定規で指し示す練習を子供にしてもらいます。 「正解」ボタンを押すと正解数がカウントアップされます 「ミス」ボタンを押すと不正解数がカウントアップされます 「設定ボタン」を押して設定を開くと 出現する単位をm/cm/mmから選ぶことができます 出題モードとして「選んだ単位のどれか一つ」または「選んだ単位の組み合わせ」が選べます その他、姉妹アプリがこちらから利用できます。 子供に色々教えるためのもの 経緯 こんな紙を見せては、その目盛りを指さすというゲームを朝と夜したらだいぶ入った。 難しそう まずは1mm,1cm,1mの3枚から。 1mmはミリメートル
Update note: This SpriteKit tutorial has been updated for Xcode 9.3 and Swift 4.1 by Kevin Colligan. The original tutorial was written by Matthijs Hollemans and subsequently updated by Morten Faarkrog. In this three-part “How to” tutorial with SpriteKit and Swift series, you’ll learn how to make a game like Candy Crush Saga named Cookie Crunch Adventure. Yum, that sounds even better than candy! (Y
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く