Hi guys, today I'm going to teach you how to create a custom Pinterest UICollectionView layout Social networks: Twitter: twitter.com/PatrikWWDC Video / Audio Quality: Video: Apple ProRes 422 Audio: Dolby Digital

KMC 春合宿 2016 // Android -> https://speakerdeck.com/nonylene/androidios-apurizuo-cheng-ru-men-android-bian
今回は今話題の「DOGECOIN」で有名な柴犬の「かぼすちゃん」を使ってゲームを作りたいと思います。 ということで、以下のようなゲームを作ります。 かぼすちゃんが次々と空から降ってくる かぼすちゃんが地面に付く前にタッチで消していく かぼすちゃんが一匹でも地面についたらゲームオーバー ちなみにゲーム名はDoge Defenseです。 Cocos2dxを使って作っていきます。 Cocos2d-xを使う 今回はCocos2d-xを使ってゲームを作っていきます。 http://www.cocos2d-x.org/ Cocos2d-xはスマホ向け2Dゲームを作るためのゲームエンジンで、今スマホ2Dゲーム界で熱いらしいです。 有名どころだとドラクエのゲームがCocos2d-xで作られたらしいです。 http://www.dragonquest.jp/dqmsl/ 他にもCocos2d-xで作られたゲ
Just imagine being able to write scripts that automatically interact with your iOS application and be able to verify the results. With UI Automation you can. UI Automation is a tool provided by Apple to perform a higher level of testing on your iOS application beyond anything achievable with XCTest. 1. White Box versus Black Box Testing You might have heard the comparison of white box testing vers
Stay Relevant and Grow Your Career in TechPremium ResultsPublish articles on SitePointDaily curated jobsLearning PathsDiscounts to dev toolsStart Free Trial7 Day Free Trial. Cancel Anytime. Key Takeaways The iOS slider control is a useful tool, but can be complicated when trying to create a range of values. The solution is to create a range slider, which is not a default iOS control. Creating a ra
Update 04/19/2015: Updated for Xcode 6.3 / Swift 1.2 Update 11/17/2015: Updated for Xcode 7.1 / Swift 2. Update 10/19/2016: Updated for Xcode 8.0 / Swift 3. Creating machines that interact with the physical world is an incredibly satisfying thing. Controlling them via Bluetooth with your iOS device is just plain awesome! In the past, the only way to create an Apple-approved Bluetooth device was by
iOSアプリにも継続的インテグレーション環境を こんにちは!今日からMacDownでブログを書いています。荒川です。 モダンなWeb開発では馴染み深くなってきた、CI(継続的インテグレーション)環境を iOS 開発でも弊社では積極的に取り入れています。社内での共有も兼ねて、今回は簡単にまとめます。 「継続的インテグレーション」と聞くととても難しそうで、設定も大変そうです。ですので、最低限コピペで作れる程度の環境構築方法を紹介します。 iOS 開発での CI とは何かを詳しく知りたい方は、弊社諏訪の記事 iOSアプリ開発でCI/継続的デリバリ環境を始めるための4種の神器 を参考にしてください。 今回構築する環境は、以下に該当する方に最適です。 gitを使って iOS 開発を行っている。 チーム内でチャットツールを使っていて、そのAPIが公開されている。 テストコードを書いている。または、その
One of the most popular new features introduced in iOS 8 is the ability to create several types of extensions. In this tutorial, I will guide you through the process of creating a custom widget for the Today section of the notification center. But first, let's briefly review some topics about extensions and understand the important concepts that underly widgets. 1. What Is an Extension? An extensi
No one wants to ship buggy software. Ensuring that you release a mobile application of the highest quality requires much more than a human-driven manual quality assurance process. New devices and operating systems are released to the public each year. This means that there is an ever expanding combination of screen sizes and operating system versions on which you must test your mobile application.
Ever since the design of iOS dramatically changed in iOS 7, blurs have played an important role in app design. When used appropriately, blurs can significantly improve the usability and appearance of your apps. Apple uses blurs at the system level to great effect. Two notable examples are the Control Center and the new iOS 14 Widget Center. The blurred background used in these preserves the contex
A couple of weeks ago I mentioned a nice collection of iOS 8 SDK source code examples covering many new features such as HealthKit, and Metal. Another great new addition in the iOS 8 SDK is CloudKit for moving data to and from iCloud. Here’s a nice step-by-step tutorial from Stephen Sparks through which you’ll build a chat app with utilizing iOS 8’s CloudKit framework. In the tutorial you’ll learn
Welcome to the future!We can now sign in to our banks, social networks, and other apps with our fingers. This is the stuff of science fiction! Touch ID was built into the iPhone 5S that was released in September 2013. At the Apple WWDC (World Wide Developer Conference) they announced that developers could now use Touch ID in their apps. As you may remember, some developers looked into the private
技術部の松尾(@Kazu_cocoa)です。 iOSアプリデザインリニューアルの舞台裏でも書かれていた、" 修正期間中は毎日夜間にアプリケーションの全画面のスクリーンショットを記録するスクリプトを実行し、画面崩れが起きてないか、新デザイン未反映の画面はないか、進捗状況の確認に利用していました。"の舞台裏を少し書いてみようと思います。 はじめに モバイルアプリケーションのテスト環境はまだまだ成長中で、様々なツールが飛び交っていることかと思います。ここでは、E2Eテストに対しての話題に絞り、使っているツール、シナリオの書き方、クックパッドでは、という話しをします。この記事におけるE2Eテストは、UIからの操作によりユーザの操作を模倣して実施するテスト、という意味合いです。 ツール E2Eテストを自動化する為のツールの選定には以下を気にしていました。 OSの更新に追従できそうなもの 特別なテスト
Welcome to cooking with Chef Charlie! Tonight’s menu doesn’t include smoked trout; but it does include three recipes for working with NSURLSession. In this cookbook-style tutorial, you will learn how to download data, download an Image, and post data all using the NSURLSession suite of classes. Bon Apetit! What do you need? NSURLSession Some data or images to download A web service to POST data to
Apple’s newest framework Combine, alongside SwiftUI, took WWDC by storm. Combine is a framework which provides logical streams of data which can emit values and then optionally end in a success or error. These streams are at the core of Functional Reactive Programming (FRP) which has become popular over recent years. It has become clear that Apple is moving forward, not only with a declarative way
Deleted articles cannot be recovered. Draft of this article would be also deleted. Are you sure you want to delete this article? 概要 この文章はiOS/Androidアプリ開発をしたことがある人がUnityを使って2Dゲームアプリを作り始める時に知っておくべきことを書いておきます。 Unityのバージョンは4.3.4です。 学習する順序 学習する順序は段階的に次のような順序が効率的だと思います 2Dゲームチュートリアル ボタンなどゲーム内GUIの作り方 iOS/Androidでの実機確認 広告やGoogleAnalyticsなどの導入 GameCenterの利用方法 リリース方法 Unityのダウンロードとユーザー登録 ダウンロード Unityのダウンロードペー
Update 1/18/2014: Fully updated for iOS 7 and AFNetworking 2.0 (original post by Scott Sherwood, update by Joshua Greene). In iOS 7, Apple introduced NSURLSession as the new, preferred method of networking (as opposed to the older NSURLConnection API). Using this raw NSURLSession API is definitely a valid way to write your networking code – we even have a tutorial on that. However, there’s an alte
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く