x-callback-url とはURLスキームを利用したアプリ間連携の仕組み。他アプリを呼び出すだけでなく、その名(コールバック)の通り呼び出し元で結果を受け取るまでの一連の動作を定めている。 x-callback-url 現在は 1.0 DRAFT...
x-callback-url とはURLスキームを利用したアプリ間連携の仕組み。他アプリを呼び出すだけでなく、その名(コールバック)の通り呼び出し元で結果を受け取るまでの一連の動作を定めている。 x-callback-url 現在は 1.0 DRAFT...
Building Xcode 4 projects from the command line Jonah Williams · April 6th, 2011 The Xcode 4 developer tools introduced some changes to the xcodebuild command line tool. Instead of specifying a project and target developers can now provide a workspace and scheme to build. > /Developer_Xcode4/usr/bin/xcodebuild -help Usage: xcodebuild [-project ] [[-target ]…|-alltargets] [-configuration ] [-arch ]
Running Xcode 4 unit tests from the command line Jonah Williams · April 6th, 2011 Command line builds for Xcode 4 projects are a good first step but I really want to get my project’s tests running on a continuous integration server again. Since “test” isn’t a valid build action to pass to xcodebuild I’ve been looking for a configuration which would allow me to run tests in a headless environment.
こんにちは、そしてはじめての人ははじめまして。 たぶん、Fusic社員の中野です。 Fusic Advent Calendarということで、何か記事を書かなければいけなくなりました。他の人の記事はなんか難しそうな記事ばかりなので、軽くプレッシャーです。 さて、iPhoneアプリを作っている人は、おそらく”Xcode”を使っている人がほとんどではないかなと思っています。弊社でも数人iPhoneアプリを作っている技術者がいますが、ほぼXcodeを使用しています。 XcodeといえばMacについてくる無料の開発環境でとても便利なツールなんですが、「Emacs・Vimで開発したい!」もしくは「Xcodeを立ち上げるのもめんどくさい!」という人もいるかと思います。そこでそんな人たちのために、Xcodeを(あまり)使用せずに行うiPhoneアプリの開発のTipsをご紹介できたらとおもいます。 検証環境
Last time I explained why I think doing TDD for mobile is imperative, and why I do it. But now it’s time to get technical, and explain to you how to set up, GHUnit in XCode 4 and run unit tests, not only in the iPhone and iPad simulator but also on your own physical device!, it’s in text and images but also in video form on YouTube. Note, if you want to know why i chose GHUnit over OCUnit, just sc
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く