タグ

2021年3月3日のブックマーク (3件)

  • ムーアの法則の終わり、そして最近の分岐予測について - なるせにっき

    ムーアの法則の終わり、そして最近の分岐予測について 序 僕らx86の大地の上に生きるものは、この10年Intelが告げるTick-Tockの鐘の音にあわせてムーアの法則の恩恵を享受してきた。*1 *2 しかし、Kaby Lakeの14nmプロセス採用つまり、2年おきのプロセスルール刷新を諦めたことを持って、ムーアの法則は終焉を迎えたとされる。が、この認識は当に正しいのだろうか。 ムーアの1965年の論文では、後のムーアの法則を”The complexity for minimum component costs has increased at a rate of roughly a factor of two per year"と表現している。人々はこの”complexity"は単位面積あたりのトランジスタ数のことだとこの50年間理解してきた。もっと言えばこの10年はプロセス・ルールの

    ムーアの法則の終わり、そして最近の分岐予測について - なるせにっき
    millfi
    millfi 2021/03/03
  • ANGLE (software) - Wikipedia

    millfi
    millfi 2021/03/03
    “Chrome uses ANGLE not only for WebGL, but also for its implementation of the 2D HTML5 canvas and for the graphics layer of the Google Native Client ”
  • NVIDIA NVENC Obs Guide

    The objective of this guide is to help you understand how to use the NVIDIA encoder, NVENC, in OBS. Note: we have simplified some of the concepts to make this guide accessible to a wider audience. Encoding is all about compressing images. The smaller the size of the image, the less we must compress it and the more quality it keeps. While the same applies for framerate, a viewer can really notice a

    NVIDIA NVENC Obs Guide
    millfi
    millfi 2021/03/03
    "If you have 2 GPUs in your system, you can select which one is used to encode. This is not recommended, as NVENC is already very efficient and the little gain you can get from using a second card is lost by having to copy the frame to the second GPU.