「クックパッドとZaimのグロースハックについて」の更新版です。Zaimの箇所を除いています。クックパッドの箇所については、最新の情報を盛り込んで少し整理しました。Read less
Are you ready to revolutionize your marketing strategy with AI? Join us for an exclusive webinar featuring Chris Daigle, the CEO of ChiefAI Officer, as he unveils the AI tool stack that his team uses to drive productivity and growth. This session is a must-attend for growth marketers, startup founders, and anyone looking to leverage AI for business success.
First Time User Experiences I'm Krystal Higgins and this is my collection of new user experiences, good and bad, from a variety of products. Learn more about designing good onboarding experiences. Update your links! First Time UX has moved to first-run-ux.comThanks for being a passionate patron to this catalog! To give me more presentation options, I’ve migrated this catalog of first run user expe
リクルートが、シリコンバレーおよび東京から著名なグロースの専門家を招聘し、連続のミートアップ・シリーズを開催するリクルートGrowth Hacker Month。 先日、最終回となる第4回のMeetupが開かれ、スピーカーとしてNir Eyal氏が登壇してくれた。 Nir Eyal氏は、グロースハックの必須分野である消費者行動心理学の専門家。 グロースのアドバイスを行うコンサルティングファームを創業し、500 Startupsを始め、スタートアップや大企業の支援を行っている。 先日、自身の理論をまとめた「hooked」という書籍を出版し、既にすさまじい勢いで売れている。 (近く、日本語版も出るそう) 引用:リクルートGrowth Hacker Month 第4回 彼の提唱する「hooked」というモデルは、ユーザーがついそのプロダクトを使ってしまうという"習慣"を形成するための理論であり、
先日、海外のグロースエキスパート達が次々とキーノートスピーチをする「Growth Hacker Month」の第二回が行われた。 今回の登壇者は、GoogleでGoogle Analyticsに関わり、現在はKeen.ioの創業者兼データサイエンティスト、500 startupsのグロースメンターであるKyle Wild氏。 そのスピーチは、輝かしい経歴に違わぬ金言ばかりだったので、Tips集的に紹介したいと思います。 グロースのTips集 ・グロースにフォーカスするな! グロースを達成する一番の方法はグロースにフォーカスしないことである。 ・AARRRモデルでもっとも重要なのは、RetentionとReferral。 持続可能なグロースを達成するために非常に重要。 普通はAcquisitionやActivationに目が行きがち。 ・素晴らしいプロダクトは、必ず持続可能なグロースを達成し
By paying $10 cash to each new customer and $10 to the customer who referred them, Paypal was able to hack early growth to tens of millions of users before no longer offering the bonus. Read more here #2 Hotmail’s TaglineIn Hotmail whenever a user would email another user, the email would have a message saying something similar to “This email sent with Hotmail, Join Hotmail now” and “Get your free
冨田 憲二 株式会社ジェネシックス 取締役 2006年東京農工大学大学院修士課程卒(ビークルダイナミクス専攻)。卒業後、U社にて協業でのモバイル公式サイトを複数立ち上げ。2008年ECナビ(現VOYAGE GROUP)へ転職し、2010年5月にスマートフォン専門に開発を行う株式会社ジェネシックスを設立。2013年12月に同社を退職し、同月株式会社スマートニュースへ参画。趣味はマラソン、トレラン。 Twitter:@tommygfx90 ブログ:http://tommygx90.wordpress.com/ [読了時間: 3分] 3年前の今日、2010年10月6日に革新的なiPhoneアプリがAppStoreにリリースされました。 同年6月にiPhoneは解像度が4倍のiPhone4へと進化し、さらにカメラ性能が大幅に向上するiPhone4sがリリースされる1週間前という狙い澄ましたタイミン
有名サイトのGrowth hackテクニック色々〜Quora、facebook、twitterなど〜1 of 59
Entrepreneurs, marketers and developers all work hard to create products they are naturally very passionate about, but from my experience meeting people all over the world in business, there is one problem in particular that has synergy between these types of people. Early stage validation. Validation is something I believe many people fail to do. It’s a sad fact that many businesses are failing n
ユーザー獲得のためのグロースハック事例20個(アプリ・WEBサービス)今回はユーザー獲得に焦点を絞り、グロースハック事例を紹介します。また、アプリだけでなく、WEBサービスの事例もいくつか紹介しています。今後の改善のヒントが何かしらあれば嬉しいです。 ▶LP→登録 ①ダウンロードボタンを1つに カップルのメッセージアプリcouple(元Pair)では、スマホ用のLPがあります。そこでiPhone、AndroidそれぞれDLボタンがあるのではなく、ボタンは1つにし、端末ごとに飛ばすURLを変えています。 (参考)Growth Hacking: Designing Channels for Web & Mobile Apps ②検索結果から直接AppStoreへ 女子限定フリマアプリFrilでは、検索結果のタイトルをタップすると、AppStoreが開きすぐにダウンロードできます。写真アプリCa
2013.05.30 働き方 Facebook、LinkedIn、Twitter……。アメリカで成功したWebサービスの陰には、必ずといっていいほど「Growth Hacker」の存在があった。しかも、「Growth=成長」をうながすチームには、プログラマーの存在が不可欠だという。Dropboxをはじめ、さまざまなヒットサービスにかかわってきた「Growth Hackerの父」Sean Ellis氏に、その真意を聞いた。 IT・Web業界において、ここ2~3年の間にいくつものスタートアップが誕生したが、その多くは大きくスケールすることもなく、志半ばでサービスをたたむことになってしまう、といったことは珍しいことではない。しかしながら、もし彼らのチームにGrowth Hacker(グロースハッカー)がいたら、そのサービスはスケールしていたかもしれない。 Webサービスを作っている人々にとって、
This copy is for your personal, non-commercial use only. Distribution and use of this material are governed by our Subscriber Agreement and by copyright law. For non-personal use or to order multiple copies, please contact Dow Jones Reprints at 1-800-843-0008 or visit www.djreprints.com. http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303296604577454970244896342.html
The TSM Average column is the Trailing Six Month Compound Growth Rate. It is calculated in this way: (ending_value/starting_value)^(1/(num_periods-1))-1. In most businesses, a monthly growth percent is too volatile to be meaningful. However the TSM Average smooths out the monthly change. Comparing the monthly to the TSM, we can get a sense of whether the monthly growth is accelerating or decelerat
September 2012 A startup is a company designed to grow fast. Being newly founded does not in itself make a company a startup. Nor is it necessary for a startup to work on technology, or take venture funding, or have some sort of "exit." The only essential thing is growth. Everything else we associate with startups follows from growth. If you want to start one it's important to understand that. Sta
This question was posted to GrowthHackers.com today. I provided a short answer on GrowthHackers and wanted to share an expanded version here. Many people have the misconception that they can growth hack their way to product/market fit. Trying to do this is generally very frustrating, expensive and unsustainable. And it is the leading cause of startup failure according to this very credible stud
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く