You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
Contact information and license PropEr (PROPerty-based testing tool for ERlang) is a QuickCheck-inspired open-source property-based testing tool for Erlang, developed by Manolis Papadakis, Eirini Arvaniti, and Kostis Sagonas. The base PropEr system was written mainly by Manolis Papadakis, and the stateful code testing subsystem by Eirini Arvaniti. Kostis Sagonas has been actively maintaining its c
Meck A mocking library for Erlang Features Examples Use Manual Build Caveats Contribute Features See what's new in 0.8 Release Notes. Dynamic return values using sequences and loops of static values Compact definition of mock arguments, clauses and return values Pass through: call functions in the original module Complete call history showing calls, return values and exceptions Mock validation, wi
README etap is a collection of Erlang modules that provide a TAP testing client library. These modules allow developers to create extensive and comprehensive tests covering many aspects of application and module development. This includes simple assertions, exceptions, the application behavior and event web requests. This library was originally written by Jeremy wall. As per the TAP wiki: TAP, the
プログラムを書く際には、ユニットテストも書くでしょう。まぁどっちを先に書くか、という話は置いといて。テストの自動化は品質面でもコスト面でもプラスになるため、できるだけ網羅的にやりたい。しかし網羅は無理なので適当なところで切り上げます。 そこで、前から名前だけは知ってて気になっていた QuickCheck を調べてみようという気になりました。なんと ja.Wikipedia に項目がない、en でもなんかさっぱり短い説明です。Further Reading と External Links が有用そう。まぁ読んでませんが。 QuickCheck - Wikipedia, the free encyclopedia ざっとまとめるとこんなかんじ。 テストケースを「生成」する。 テスト対象の関数が持つ「論理的性質」を確認する。 Haskell が本家。GHC と HUGS で動く。 その他、いろ
原著者:Copyright 2004-2009 Mikael Remond, Richard Carlsson 原文:http://erlang.org/doc/apps/eunit/ 原文更新:2009 EUnitはErlang用のユニットテストフレームワークです。とてもパワフルで柔軟かつ、使用するのが簡単であり、構文上のオーバーヘッド(書かなければいけないもの)が少ないのが特徴です。 EUnitは、ケント・ベックと、エリック・ガンマが作成したJUnit(と、ケント・ベックがそれ以前に作成した、Smalltalk用のSUnit)を起源とする、オブジェクト指向言語用のユニットテストフレームワーク群から来たアイディアを元に開発されています。しかし、EUnitは、より関数型プログラミングと、並列プログラミングに適応するような技術が使用されています。また、関連するフレームワーク群よりも、言葉数が
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く