Quake on an oscilloscope: A technical report Pekka Väänänen December 28, 2014 A summary of some problems I faced when tinkering with Quake to get it play nicely on an oscilloscope. After seeing some cool clips like this mushroom thing and of course Youscope, playing Quake on a scope seemed like a great idea. It ticks all the marks that make me happy: low-poly, realtime rendered and open source. Te
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コルグ(KORG)とノリタケカンパニーリミテドは1月22日、音楽機器向け真空管「Nutube」(ニューチューブ)を共同開発したと発表した。オーディオ用に適した特性を持つ上、従来の真空管に比べ大幅に省電力化・小型化したのが特徴。搭載製品をKORGが年内の発表を目指し開発している。 真空管はトランジスタなど半導体登場以前に多く使われたデバイス。オーディオ用途では真空管ならではの音質に根強い人気があり、KORGも「ELECTRIBE」シリーズに搭載していた。こうしたニーズに応えるため、「性能を向上させた新しい真空管を自社で作ることができないか模索していた」という。
By mikael altemark 「SoundFocus」は簡単なオーディオテストを行うだけで聴覚障害を持っている人がiTunesライブラリの音楽を全周波数で聴くことができる無料音楽プレーヤーアプリ。聴力に合わせてオーディオプロファイルが作成されるため、ユーザーごとに異なる「聴き取りづらい音」が補正されるわけですが、SoundFocusがその仕組みについて詳しく解説しています。 Can’t You Just Turn Up the Volume? — Medium https://medium.com/@Amp/cant-you-just-turn-up-the-volume-4ecb7fc422a 聴覚障害を持つ人を支援する「SoundFocus」には、ユーザーから「なぜ単にボリュームを上げるだけではダメなの?」という質問が多く寄せられていました。しばしば聴取能力は「単に音量の大小を
SoundTouch About SoundTouch SoundStretch utility Download Source codes Audio Examples Readme F.A.Q. License . Do you like SoundTouch? Then please support SoundTouch development and maintaining by a donation! Unrestricted Royalty-free license also available for commercial purposes, please contact us for more information! . Are you looking for professional audio application developer(s) to help in y
A lightweight JavaScript library that wraps the Web Audio API, abstracting away the AudioContext, and simplifying node creation and audio routing. It provides some extremely powerful and flexible methods for looping and manipulating samples that allow for both temporal precision and musical expressiveness. Download / Install Download blip.js or blip.min.js Using bower: $ bower install blip Blip he
Why do we compare the quality of one digital source to anther? If one sounds better then the other is that important? Is high fidelity about liking or disliking a piece of equipment? I think most of us have forgotten what the goal of high fidelity is. We really need to compare our digital source to a live musical performance. In order to do that we first need to know what real music sounds like! A
またか。と言われてしまいそうだけど、またウェブ楽器プログラミング用のライブラリを作った。 以前に timbre.js というライブラリを作ったのだけど、それの刷新版という感じです。 デモ ドキュメント 名前の由来 特徴1: 機能性よりパフォーマンスを重視 以前は多くの動作環境をサポートするためにすべての信号処理を JavaScript で書いていたのですが、それゆえにパフォーマンスに問題があって(Issueでよく指摘された)、neume.js では IE や node.js での動作を諦めて Web Audio API の機能を大活用することでパフォーマンス問題を解決しました。デモでは three.js や gretro と一緒に動作する様子が確認できます。 特徴2: Web Audio API の面倒な部分を抽象化 Web Audio API は多機能なんだけど、部品が細かすぎて使いこな
In Firefox 32, the Web Audio Editor joins the Shader Editor and Canvas Debugger in Firefox Developer Tools for debugging media-rich content on the web. When developing HTML5 games or fun synthesizers using web audio, the Web Audio Editor assists in visualizing and modifying all of the audio nodes within the web audio AudioContext. Visualizing the Audio Context When working with the Web Audio API‘s
<mui-rack id=“fmk1”></mui-rack> <mui-rack id=“delay”></mui-rack> <mui-rack label=“keyboard”> <mui-vkey id=“vkey”></mui-vkey> </mui-rack> HTML var fmk1 = WX.FMK1(); var delay = WX.StereoDelay(); fmk1.to(delay).to(WX.Master); MUI.buildControls(fmk1, ‘fmk1’); MUI.buildControls(delay, ‘delay’); MUI.$(‘vkey’).addTarget(fmk1); JS
What is Flocking? Flocking is a JavaScript audio synthesis framework designed for artists and musicians who are building creative and experimental Web-based sound projects. It runs in Firefox, Chrome, Safari, Edge on Mac OS X, Windows, Linux, iOS, and Android. Flocking is different. Its goal is to promote a uniquely community-minded approach to instrument design and composition. In Flocking, unit
WWDCでのアップルの発表によると、iOS 8 では4000以上もの API が追加されたとのことですが、新しいAPIはどう使うのか、実際に何がどこまでできるのか、といった具体的なところが、英語のドキュメントや動画をながめているだけだと正直あまりよくわかりません。やはり実際にコード書いて動かしてみるのが一番わかりやすい、ということで今年もつくりました、 iOS 8 新機能のサンプルコード寄せ集めアプリ『iOS8-Sampler』 ソースコードは GitHub に置いてあります。 https://github.com/shu223/iOS8-Sampler ※使い方は Xcode 6 でビルドするだけ なので、デザイナーさんやディレクターさんもぜひ最寄りのエンジニアにビルドしてもらってください。 中身について 今回はデザイナー okazu 氏の協力により立派なアイコンやスプラッシュ画像が最初
開発中に node.js でもテストできるように Web Audio API のテスト用APIを書いた。 最終的なオーディオ処理の結果については耳で確認するしかないのだけど、音を聞くまでもない段階のときに AudioNode(音を出す部品) がどう接続されているのかを調べたりできる。便利だと思うけど、これがあって嬉しい人は少ないと思う。あるのはインターフェースと型のチェックくらいで、信号処理的なのは一切していません。こういう事ができます。 グラフの確認 JSON化すると接続状態が返ってくるのでテストできる。 var ctx = new AudioContext(); var osc = ctx.createOscillator(); var amp = ctx.createGain(); osc.type = "sawtooth"; osc.frequency.value = 220; o
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