This post is part of the series “Finding Next-Gen“. Just got back from GDC. Had a great time showcasing the hard work we’ve been up to at SEED. In case you missed it, we did two presentations on real-time raytracing: DirectX Raytracing Announcement (Microsoft) and Shiny Pixels and Beyond: Real-Time Raytracing at SEED (NVIDIA) In case you were at GDC and saw the presentation, you can skip directly
どうも、篠島です。SideFXのGDCのデモの中で Anastasia というプロシージャル・アルゴリズム系に物凄く詳しい人がプロシージャルの考え方を紹介していたので、簡単に説明してみたいと思います。 アートを作る上で普段自分が行っている決断には意識的に行われるものと、無意識に行われるものに別れていて、プロシージャルのルールを作る上で無意識に行われている決断を言葉としてルールにするのは非常に難しい。例えばデザインする際になぜこの色やパターンが他の物よりも良いのか・・・等。 あるデザインを見た時に脳がデザインの良し悪しをどの様に判断するのかというのが分かれば、それを元にどの様にデザインすると退屈にならず興味深いものが出来るのかなどというルール作りが可能になってくる。 例えば、正六角形は単純な形なので退屈だが、1つルールを加えて複雑にしてやると、興味深い形が現れて脳が活性化する。単一オブジェク
(last update: April 8, 2018) Programming “Advanced Graphics Techniques Tutorial: The Latest Graphics Technology in Remedy’s Northlight Engine” – Tatu Aalto (Remedy Entertainment) Khronos Group Presentations “Cinematic Lighting in Unreal Engine” – Epic Games “Optimizing UE4 for Fortnite: Battle Royale: Part 1” – Epic Games “Optimizing UE4 for Fortnite: Battle Royale: Part 2” – Epic Games “Programma
Epic Games demonstrates real-time ray tracing in Unreal Engine 4 with ILMxLAB and NVIDIA Epic Games, in collaboration with NVIDIA and ILMxLAB, today gave the first public demonstration of real-time ray tracing in Unreal Engine. Real-time ray tracing is considered to be a holy grail for those creating high-end cinematic imagery, and one that signifies a leap forward in the convergence of film and g
Unreal Engine 4 supports Microsoft’s DirectX Raytracing and NVIDIA RTX Today, Microsoft has announced DirectX Raytracing (DXR), which brings real-time ray tracing to the DirectX 12 API to narrow the gap between the rasterization techniques games use today and the CG techniques used in films and offline-rendered scenes. Epic Games has partnered with NVIDIA to support their newly revealed RTX techno
Join Epic Games for a look at creating interactive 2D fluid simulations to add a new level of physical realism - or just fantastical effects - to your environments! In this GDC 2017 demo by Sam Dieter, Sr. Technical Writer, Epic Games, we utilize Render Targets alongside UE4’s powerful Blueprint visual scripting system to develop a 2D fluid simulation with realistic ripple propagation. Throughout
前回に引き続き、UE4のGDC2017の情報を追っていきます。今回はEpic Gamesが講演した3つのセッションの中から気になった部分を抜粋して紹介していきたいと思います。 非常に画像と動画が多いので、ネットワーク環境には注意してください。 講演動画に関してはTwitchの公式チャンネルのアーカイブから観ることができます。 www.twitch.tv 新オーディオエンジンについて まずは最近色々と追加され始めている、UE4の新オーディオエンジンについてです。新オーディオエンジンは様々な部分が変わっています。 オーディオ機能は各プラットフォームに深く依存しており、その部分をなんとかしたいがために刷新されたようです。 なので全ての機能が実装されているわけではなく、MacやAndroid、LinuxやHTML5ではそれぞれ使えない機能や問題もあるようです。 マスターリバーブやマスターEQ、スト
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