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iPhone・iPodとProgrammingに関するt1033のブックマーク (5)

  • yosshi-log » Blog Archive » Wii リモコン+ Ruby + Flash = 「カエルじょうろ」

    2007/10/1 月曜日 – 22:08:53 Blocco-deli にも同じ記事を書いてます。 9/22 に行われました「お月見Flash」にでの講演内容と解説です。 Wii リモコンと Adobe Flash の連携方法を紹介します。 [講演動画] [ポイント] 基的には1台のマシンの中で動作します。 WiiリモコンはBluetoothでコンピュータに接続できます。 RubyでWiiリモコンのデータを受信し、XML_Socket通信を用いてFlashと繋がります。 RubyからFlashへの一方通行な通信です。 [システム概要図] まず、今回の開発・動作環境について。 [OS] Mac OSX 10.4.10 [使用ソフトウェア] Flash CS3(ActionScript2.0) ruby 1.8.2 (2004-12-25) [universal-darwin8

  • OSCemote

    OSCemote - iPhone Application Open Sound Control in the palm of your hand OSCemote (pronounced “Ah-ski-mote”) is a remote control application for the iPhone and iPod touch. It lets you send Open Sound Control messages to other programs like Max/MSP, Puredata, OSCulator and many others. Those programs then play music or respond to the remote control however you want them to. Open Sound Control is a

  • iPhoneをリモコンにしてみる(1/4)- @IT

    マウスやキーボードだけではつまらない。Flashを応用して、iPhoneやバランスWiiボード、Chumbyを入力デバイスにしてみよう フィジカルコンピューティングとは? フィジカルコンピューティングとは、Tom Igoe氏が提唱した教育プログラムで、人間がいかにコンピュータと対話できるか、を考える取り組みです。 マウスやキーボードなどの標準的な入力デバイスだけでなく、人間が普段コミュニケーションに使う身ぶりなどの身体的な動作を、入力の助けとなる動きと考えます。 フィジカルコンピューティングでは、物理現象をPCに入力する方法としてセンサやマイコンを学び、主にメディアアートやインスタレーションなどのシーンで活用されていますが、最近では、ニンテンドーDSやWiiなどのゲーム機や、iPhoneなどのモバイルデバイスなど既存の製品でも直感的な操作が可能になり、よりユーザーに身近なものになってきまし

  • openFrameworks

    openFrameworks is an open source C++ toolkit for creative coding. download Grab the most recent release (0.12.0) and follow the setup guide to get openFrameworks running. documentation Reference for openFrameworks classes, functions and addons. You can also check the tutorials section. forum The forum is a place to meet other people working with openFrameworks. It's a place to share your work, or

  • Home - OpenAL

    OpenAL is a cross-platform 3D audio API appropriate for use with gaming applications and many other types of audio applications. The library models a collection of audio sources moving in a 3D space that are heard by a single listener somewhere in that space. The basic OpenAL objects are a Listener, a Source, and a Buffer. There can be a large number of Buffers, which contain audio data. Each buff

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