This post is intended to be a short guide on using MonadBaseControl effectively in Haskell code without understanding it. Tiny synopsis The big idea behind MonadIO m is that you can perform a transformation IO a -> m a. The big idea behind MonadBaseControl is that you can perform a transformation m a -> IO a. Most monads have additional context than just IO, so to go from your custom monad to IO r
The Rust team is happy to announce two new versions of Rust, 1.22.0 and 1.22.1. Rust is a systems programming language focused on safety, speed, and concurrency. Wait, two versions? At the last moment, we discovered a late-breaking issue with the new macOS High Sierra in 1.22.0, and for various reasons, decided to release 1.22.0 as usual, but also put out a 1.22.1 with the patch. The bug is actual
Light It の開発している間、開発の状況をまあまあTwitterでつぶやいたりしましたが、 まだ忘れていないうちに、開発中に起こったことや考えていたことを、時系列でまとめて残しておこうと思いました。 Light It 公式サイトはこちら これが最終的なトレーラーです。画質は1080pで見てほしいです。そうじゃないと雰囲気が伝わらないので。 ゲームの内容は、「敵に光を当てると止まる」という特性を利用しながらのステルスゲームです。 これができるまでをまとめてみました。 2016/1/14 - ゲーム製作開始! LightIt作り始めの日です。ゲームライブラリから作り始めました。protonic と名づけました。ゲームのプロトタイプ を作るためのライブラリだから。(これはもっと使いやすいように改造し、今後kurokoという名前で生まれ変わる予定です。) アイデアが降ってきたのでゲーム作ろう
As some of you might know, I recently became enamoured with a new programming language, Carp. While you might have caught me fawning over it already, in this post I want to give you a little introduction into the language and its concepts, and maybe you’ll understand why I decided to work on it. A little word of caution before we begin, though: the language is in a pre-alpha stage and is thus subj
We're under construction. Please check back for an update soon.
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く