オフボーカル音源(mp3)+歌詞ファイルhttps://www.dropbox.com/s/n1p20kunul6te9a/mp3.zip?dl=0オフボーカル音源(WAVファイルをお求めの方はこちら!)https://www.fanbox.cc/@thorndique/posts/2478314「On My Way Home Rhapsody(オン・マイ・ウェイ・ホーム・ラプソディー)」音楽・映像 西島尊大うた 初音ミク4th Single CD「On My Way Home Rhapsody」https://thorndique.booth.pm/items/2529957※お知らせ4thシングルCD「On My Way Home Rhapsody」はただいま売り切れ中です。https://thorndique.booth.pm/items/2529957再入荷を希望される方は上記UR
The JuliaSymbolics Organization Roadmap We need new Computer Algebra Systems (CAS) for this new era of computing. We need a CAS that dispatches in the multiple ways we think. We need a CAS that scales exponentially like our problems. We need a CAS that integrates with our package ecosystem, letting people extend parts and contribute back to the core library all in one language. We need a modern CA
Ping is one of the fundamental pillars of networking. It’s simple, universally supported, and is normally one of the few things that is shipped with all network stacks. It gives two handy confirmations, one that a host is reachable at all, and also a rough estimate on how much latency there is between the system running the utility and the target: $ ping 8.8.8.8 PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes
I have moved all the original BASIC source code into a folder for each project in the original book (first volume). Note that Lyle Kopnicky has generously normalized all the code (thanks Lyle!) to run against Vintage Basic circa 2009: I’ve included all the games here for your tinkering pleasure. I’ve tested and tweaked each one of them to make sure they’ll run with Vintage BASIC, though you may se
Explaining how fighting games use delay-based and rollback netcode I would like to thank krazhier and Keits for taking hours out of their busy schedules to discuss technical aspects of netcode with me, and Sajam for taking time to answer interview questions and being supportive throughout the writing process. I would also like to especially thank MagicMoste for making all the wonderful videos you
Technology, programming, art, machine learning, image and signal processing In this post, I will focus on gradients of image signals defined on grids in computer graphics and image processing. Specifically, gradients / derivatives of images, height fields, distance fields, when they are represented as discrete, uniform grids of pixels or voxels. I’ll start with the very basics – what do we typical
Parser combinators are sets of functions for building parsers in a composable fashion. Haskell’s Parsec library and OCaml’s Angstrom are two examples. Both of these libraries expose monadic interfaces for describing context-sensitive grammars. This post looks at implementing a more restricted parsing library, structured around applicative functors rather than monads. What could justify giving up o
さらに記事の中では、2017年ごろからすでにロシア語圏のVTuberが誕生していたことや、VTuberグループが登場しはじめていることなどが、具体的なVTuber名をピックアップしつつ解説されています。 今回は、noteの執筆者であるすらさんにメールインタビューを実施。昨今のロシア語圏での広がりについて見解をお聞きしました。 すらさんに聞く「ロシア語圏でのVTuber文化とは?」 ――すらさんがロシア語圏でのVTuberの盛り上がりに気づいたのはいつごろでしょうか? また当初はどのような感想を抱かれていましたか? 普段からVTuber絡みの海外ニュースをほぼ毎日追いかけていたら、盛り上がりに気づいてしまったという感じです。 最初のきっかけは獅白ぼたんさんのチャットが、ロシア語コメントでいっぱいになっているというreddit(※英語圏でのソーシャルブックマークサイト。ひとつのトピックについて
PICO-8とは PICO-8は、LexaloffleGamesによって作成された仮想マシンおよびゲームエンジンです。 1980年代頃のビデオゲームコンソールの厳しいハードウェア制限をエミュレートすることにより、「ファンタジービデオゲームコンソール」を模倣するように設計されています。 PICO-8 Fantasy Console picoCAD 小さなモデルのための小さなモデラー picoCADは、低ポリゴン3Dモデルを構築およびテクスチャリングするためのプログラムです。PICO-8エンジン上で開発されました。モデリングとテクスチャリングのための多くのプログラムが肥大化し、過度に複雑な場合、picoCADは、必要不可欠なものに焦点を当てることで、楽しく、簡単で、アクセスしやすいものにすることを目指しています。これはPICO-8プラットフォーム上に構築されており、制約が豊富にあります。あなた
A few days ago, a fascinating article about Grand Theft Auto Online made the rounds of the tech news ecosystem. I'd encourage you to read the whole thing, but in short, GTA Online had accidentally quadratic performance when parsing a large JSON blob (due to repeated calls to strlen); fixing this improved loading time by almost 70%. This sparked a great deal of discussion: Was this C's fault? Perha
The Rust 2021 Edition working group is happy to announce that the next edition of Rust, Rust 2021, is scheduled for release later this year. While the RFC formally introducing this edition is still open, we expect it to be merged soon. Planning and preparation have already begun, and we're on schedule! If you're curious what features Rust 2021 will introduce or what the timeline for getting the ed
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