Strudel is a music live coding environment for the browser, porting the TidalCycles pattern language to JavaScript.
Strudel is a music live coding environment for the browser, porting the TidalCycles pattern language to JavaScript.
Faust って何 faust.grame.fr 音声信号処理に特化した言語というか DSL です。次のような短い記述でサクッとシンセ が作れます。 import("stdfaust.lib"); freq = hslider("freq",200,50,1000,0.01); gain = hslider("gain",0.5,0,0.5,0.01); gate = button("gate"); process = os.sawtooth(freq) * gain * gate; 簡潔、素晴らしい。 UI も定義できますが十分に抽象的なので見た目は完全にカスタマイズできます。 Faust については次の記事が詳しいです。 qiita.com AudioNode を吐き出す コンパイルターゲットの一つに wasm があり Web Audio API の AudioNode を作ってくれま
この記事はCPS Lab Advent Calendar 2017の22日目の記事です。21日目はたこ(Takorras_)さんの”雰囲気でTwitterクライアントを作った”でした。UserStream廃止問題、一体どうなってしまうんでしょうか… e_ntyoです。私はB2で研究室の人間ではないのですが、この1年でCPS Labの教授や先輩方に色々なことで助けて頂いたので、お礼に記事を寄稿いたします 🙏 ここまでですます口調でしたが、元々アドベントカレンダーとは関係なしに書いていた記事なのでここから言い切り口調です。あしからず 🙇 この記事の想定読者音楽/作曲/編曲に興味のあるプログラマDJやDTMなど音楽関係の趣味を持っているオタクコーディングによる演奏やアルゴリズミック・パターンに興味のあるオタクTL; DR作曲経験がなく、音楽理論の知識も乏しいプログラマがコーディングによる作曲
Abstract “Pleonid” is an algorithmic composition for quintet premiered in May 2012. It is generated, arranged and scored entirely by software. This paper describes the largely generative methods employed, including a novel re-working of the “Tone Clock” by Peter Schat, as well as a new use of braids as both a motif- and counterpoint-generating techique. Introduction Pleonid is both a piece that wa
What makes music sound "good?"* Let's turn randomness into music. We begin with random notes, three at a time at a constant rhythm. I've added some random dynamic variation to ease the monotony. Now constrain the notes of each chord to move by short distances to the next. This music exhibits efficient voice leading. Alternatively, we can require that all our chords belong to the same type. Here I'
注意!! : TidalCycles 0.8からSuperDirtが標準となり、SuperColliderとの連携も大幅に簡略化されました。新しいバージョンでの連携方法は下記を参照してください。 TidalCyclesとSuperColliderの連携 - 改訂版 前回の「Tidalでライブコーディング! - 実践編」に引き続いて、応用編です。 Tidalは、基本はDirtというサンプルファイルを再生する専用のプログラムでサンプルを再生しています。しかし、TidalにはOSC (Open Sound Control) を送出する機能があります。このOSC機能を利用することで、SuperColliderやMax/MSP、Pdなど様々な外部の音源を使用してTidalで作成したパターンを再生することが可能です。 今回は、TidalをSuperColliderを連携してみます。 基本: 簡単なサン
In this paper, we introduce new methods and discuss results of text-based LSTM (Long Short-Term Memory) networks for automatic music composition. The proposed network is designed to learn relationships within text documents that represent chord progressions and drum tracks in two case studies. In the experiments, word-RNNs (Recurrent Neural Networks) show good results for both cases, while charact
Using Keras & Theano for deep learning driven jazz generation Download .zip Download .tar.gz Using Keras & Theano for deep learning driven jazz generation I built deepjazz in 36 hours at a hackathon. It uses Keras & Theano, two deep learning libraries, to generate jazz music. Specifically, it builds a two-layer LSTM, learning from the given MIDI file. It uses deep learning, the AI tech that powers
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く