iOS向けのストリーミングサービスが面白そうだったので、 さくらVPSにストリーミングサーバを構築してみた。 iOSアプリでは動画ファイルなどで容量の大きい通信をする場合は HTTP Live Streaming(HLS)を使わなければならない。 HLSを使用しない...
This project is an attempt to make it easier to set up a live streaming server using Apple’s HTTP Live Streaming protocol. The source includes a ruby script and a C program that use FFMpeg to encode and segment an input video stream in the correct format for use with the HTTP streaming protocol. You can find the source in the git repository at github. For some background on this project you may wa
Stuff longer than 140 characters I find important to save in the internets. Archive / RSS Deploying Apple’s HTTP Live Streaming in a GNU Linux Environment Update: Check out my article on HTTP Live Video streaming. The installation instructions got updated there as well.As you might know I’m part of a team producing a weekly Audio Podcast. We’re also offering a Live Stream during our recording sess
iPhone, iPad, iPod – HTTP Live Streaming (HLS) with free tools on Windows Apple HTTP Live Streaming (HLS) has been a nightmare to get working. Below, I’ll go through some of my trials and tribulations in getting HLS encoding for non-live streams working in Windows. In summary, I couldn’t get the bitrate I wanted on my videos. I’ll provide explanations (and rants) below, but first, for the impat
HTTP Live Streaming HTTP Live Streaming is a streaming standard proposed by Apple. See the latest draft standard. Files involved are .m4a for audio (if you want a stream of audio only). .ts for video. This is a MPEG-2 transport, usually with a h.264/AAC payload. It contains 10 seconds of video and it is created by splitting your original video file, or by converting live video. .m3u8 for the playl
先日、Adobeから「Adobe HTTP Dynamic Streaming」が公開されたので、使ってみました。 これは、動画ファイルの配信や従来はRTMPなどを使用していたLive配信をHTTPで配信出来るようにするもので、HTTPを使用するため、80番ポートを開けておくだけでよく運用も楽になり、配信されるフラグメントファイルも従来のキャッシュサーバにキャッシュ出来ます。 また、Apacheやキャッシュサーバを増やすだけでスケールが可能になります。 動画データを全て読み込むのではなく、順次フラグメントファイルを要求するので、フラグメントファイルの転送が遅いと再生が止まってしまいます。シーク時にはシーク先の時間に該当するフラグメントファイルから読込みをするだけなので、シーク後すぐに再生が開始されます。 クライアントとしては、Flash Player10.1から対応していて、同時に公開され
iPhone HTTP Streaming with FFMpeg and an Open Source Segmenterの要約です。 iPhone 3.0およびQuickTimeXに対してWebサーバからストリーミングを送信できる。HTTPプロトコル経由で送信しているため、ファイアウォールでブロックされることが少ない。 HTTP Live Streamingの規格は、拡張コメントを追加したプレイリスト(.m3u)を用いており、時間単位での再生指定があった場合にどのコンテンツファイルに飛ぶべきかが記述されている。 コンテンツファイルは、元のコンテンツファイルを分割したMPEG2-TSファイル、MPEG-2-PSファイル、オーディオストリームを使用可能。分割単位は、1ファイル当たり10秒がデフォルト。 VOD用のプレイリストの場合には、前述のプレイリストを使うこととなる。ライブストリーミン
-追記- 5/10にradiko公式アプリ「radiko.jp」が公開されたので、今後をそちらを使って聴くことをお勧めする。 Radikoをサーバ経由でアプリ無しでiPhoneから聴けるようにしてみた。 利点はSafariで再生するのでバックグラウンド再生が可能な点。またサスペンドしながらでも可。 Linuxサーバが必要なのが一般的には敷居が高いかもしれない(Windowsでも頑張ればできると思う)。 何らかしらのサーバは必要だが、恐らく最も低コスト、低リソースでiPhoneでRadikoを聴く方法だと思われる。 ちょうど1ヶ月程前からこの方法で聴いているが、本バージョンはRadikoのプロトコル変更に対応済み。 自宅サーバとServersMan@VPSの両環境(どちらもCentOS5.4)で動作確認済み。 参考にしたページ radikoをフラッシュ無しで再生 (新版) – 暇
The W3C Audio Working Group have been hard at work standardizing a set of advanced-audio-features for the web browser, with significant contributions in the form of implementations from Mozilla and Google. The state of audio in the web has been lagging behind for some time, but the new Audio Processing API allows JavaScript developers to bring web applications and games into the present day. In ca
Adobe Pass 記憶に残る視聴エクスペリエンスを大規模に提供し、サブスクリプション売上を最大化 今日、加入者の視聴方法はこれまでになく多様化しています。時間と場所を問わず、さまざまなデバイスを使用してコンテンツを楽しみたいと考えています。Adobe Passなら、TV Everywhere対応の視聴環境を提供するとともに、アカウントの不正共有による損失を防ぐことができます。 ワンランク上のTV Everywhereを TV Everywhereのエコシステム全体をまたいで加入者のアクセスを管理することは、放送局、ケーブルネットワーク、有料テレビ事業者のいずれにとっても容易ではありません。TV Everywhereには、さまざまなデバイスやwebサイト、アプリなどを含む無数の顧客接点があります。しかも、加入者は自由なアクセスを望むため、エクスペリエンスが円滑でなければ、加入者の流出を招
恥ずかしながら、Adobeのサイトを見ていたら「HTTP Dynamic Streaming」なるものがリリースされていることに今さら気が付きました。 Flash Media Server関連の情報を調べようと、何気なく見てたら気が付いた次第で、半年以上経ってました。 いやいや、未だにレギンスのことをスパッツって呼んでるオジサンを笑えないですね…。驚くべき低感度。 楽しそうなテクノロジーっぽいのでちょっと試してみました。 Adobe® Flash® Player 10.1とAdobe AIR® 2ランタイムは、オンデマンドとライブビデオのHTTP Dynamic Streamingを新たにサポートしています。この新しい配信方法を用いると、通常のHTTP接続を使って、標準規格に準拠したMP4形式のオンデマンドとライブビデオのアダプティブビットレートストリーミングを行えます。コンテンツを
HTTP Live Streaming (also known as HLS) is an HTTP-based adaptive bitrate streaming communications protocol developed by Apple Inc. and released in 2009. Support for the protocol is widespread in media players, web browsers, mobile devices, and streaming media servers. As of 2022, an annual video industry survey has consistently found it to be the most popular streaming format.[2] HLS resembles MP
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