amagiです。先日React用コンポーネントライブラリのREACT-VFXをリリースしました。 REACT-VFXを使うと、画像や動画、テキストにWebGLでエフェクトをかけることが出来ます。 ⚡𝙍𝙀𝘼𝘾𝙏-𝙑𝙁𝙓 released!⚡ I created React components to add WebGL effects to images, videos and plain texts in your app. It also supports animated GIFs...😎 Visit website for details:https://t.co/mlnmExpUVZ#REACTVFX #WebGL #React #Threejs #GLSL pic.twitter.com/uDUQ8MKNcK— 𝘼𝙈𝘼𝙂𝙄 (@amagitakayos
Today I'm going to show you how to build a useDebounce React Hook that makes it super easy to debounce API calls to ensure that they don't execute too frequently. I've also put together a demo that uses our hook. It searches the Marvel Comic API and uses useDebounce to prevent API calls from being fired on every keystroke. Pretty nifty huh? Okay, now on to the code! First let's figure out how we w
These docs are old and won’t be updated. Go to react.dev for the new React docs. These new documentation pages teach React with Hooks: Quick Start Tutorial react: Hooks Hooks are a new addition in React 16.8. They let you use state and other React features without writing a class. import React, { useState } from 'react'; function Example() { // Declare a new state variable, which we'll call "count
This blog site has been archived. Go to react.dev/blog to see the recent posts. For over a year, the React team has been working to implement asynchronous rendering. Last month during his talk at JSConf Iceland, Dan unveiled some of the exciting new possibilities async rendering unlocks. Now we’d like to share with you some of the lessons we’ve learned while working on these features, and some rec
Update: I made a PR to add Render Props to the official React docs. Update 2: Added some language to clarify that “children as a function” is the same concept, just a different prop name. Update 3: Render props are being used in React’s new context API, patterned after react-broadcast! I was suggesting that the higher-order component pattern that is a popular method of code reuse in many React cod
Nintendo Switchの中ではReactが動いてる!Nintendo eShop開発秘話を聞いてきた 白石 俊平(HTML5 Experts.jp編集長) こんにちは、編集長の白石です。 この記事は、9月24日に開催されたHTML5 Conference 2017に登壇したエキスパートに、お話されたセッションのトピックを中心に語っていただこうとういものです。セッションの内容をより深く理解する手助けになるだけでなく、本記事単体でも面白く読んでいただけることを目指しています。 今回は、「Nintendo SwitchとWeb」という講演をされていた任天堂さんに、Switch開発におけるWeb技術の活用方法や、開発秘話を伺ってきました。任天堂のお二人は京都から、リモートでの取材に応じていただきました。 Nintendo SwitchではWeb技術が大活躍! 白石 簡単に自己紹介をお願いで
2017 年。React のフォームに消耗しました。 いくつか良さそうなフォームライブラリはありますが、個人的に満足のいくものが無かったので、とあるプロジェクトで実装したものをベースにしてライブラリにまとめました。 作ったもの react-drip-form という、HoC ベースで React のフォームコンポーネントを構築するライブラリを作りました。元となるコードを書いている時、「さくっとフォームの実装を済ませてゆっくりコーヒーでも飲みてぇ…」という気持ちがかなり高まってたので、コーヒーを連想させる名前にしてみました。 wadackel/react-drip-form https://github.com/wadackel/react-drip-form ドキュメントのページでは、Create React App を使った Quick Start もあるので、さくっと試すことが出来ると
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く