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::memolet Personal Notes Site about programming, software, etc...... ■仕様解説 Wikipedia Real-time Transport Protocol - Wikipedia リアルタイム・ストリーミング・プロトコル - Wikipedia RTPとは -- Ray:雑学事典 RTCPとは -- Ray:雑学事典 パケット構成図がみやすいので。 リアルタイム・ストリーミング・プロトコル (RTSP) (調査と解説) RTSP Frequently Asked Questions RealのFAQサイトで、RTSPにまつわる話からその概要を窺う。 Microsoft Windows Media:DRM Certificates for Windows Media Format SDKs RTPとかRTSPの技術仕様が
PJSIP is a free and open source multimedia communication library written in C language implementing standard based protocols such as SIP, SDP, RTP, STUN, TURN, and ICE. It combines signaling protocol (SIP) with rich multimedia framework and NAT traversal functionality into high level API that is portable and suitable for almost any type of systems ranging from desktops, embedded systems, to mobile
The UCL common multimedia library implements a number of algorithms and protocols needed by a number of our applications. It compiles standalone on a range of Unix systems (Solaris, Linux, Irix, FreeBSD, MacOSX) and on Windows 95/98/NT/XP. The following protocols/algorithms are included in the library: Base64 encoding/decoding Binary tree Random number HMAC authentication MD5 DES RTP MBus SAP SDP
Javaでリアルタイム通信(RTP)を行う際のメモ Sound APIとRTPを用いた音声通話アプリケーション 開発環境 Java Sound API マイク入力 Java Sound API スピーカー出力 G.711 u-law CODEC GSM CODEC(調査中...) RTPヘッダー RTPパケット送信機クラスを作る RTPパケット受信機クラスを作る RTPパケット送信機クラス・受信機クラスを使った音声通話サンプルプログラム 参考資料 開発環境 OS : Windows 2000/XP JAVA : Java J2SE v 5.0 Beta 2 Java Sound API マイク入力 Java Sound API はver 1.3以降のJavaに標準で実装されています javax.sound.sampled パッケージのクラスを使用してマイク入力をします。 AudioInpu
フルスタックエンジニアという言葉をよく耳にします。Webアプリ書くときに、通信レイヤの仕組みも分かってないとレスポンス性の高いサービスは提供できないから、ちゃんとNWレイヤも知っておこうねというもの。OSI参照で言うと、layer5 相当のHTTP/1.1 => SPDY, HTTP2に移行してるけど、その下のLayer4 ( TCP )の特性も知っておかないと逆効果にもなりかねない(この辺の詳細は、去年僕が HTML5 Conference 2013で講演した内容を 「SPDYやQUIC登場の背景。Webの進化がプロトコルを変えつつある。HTML5 Conference 2013」 と、publickey でレポート記事で紹介いただいています)とか。 こういった背景から、長いこと利用されていなかったSCTPが活用されたり、SCTPは改善の余地があるとしてQUICが出てきたりと、Webがト
Blog Search when-present<#else>when-missing. (These only cover the last step of the expression; to cover the whole expression, use parenthesis: (myOptionalVar.foo)!myDefault, (myOptionalVar.foo)?? ---- ---- FTL stack trace ("~" means nesting-related): - Failed at: ${entry.path} [in template "__entry.ftlh" at line 3, column 25] - Reached through: #include "__entry.ftlh" [in template "entry.ftlh" at
RTCPで良く利用されるのがRTCP SRとRTCP RRだと思います。 これらを利用して、送信者は受信者での受信品質を知ることが出来ます。 具体的には、パケットロスとRTTがわかります。 受信者でのパケットロスは、RTCP RRに記述されます。 RTTは、RTCP SRとRTCP RRの両方を組み合わせて得られます。 図5. RTCPによるRTTの取得 図5にRTCPによるRTT計算の方法を示します。 送信者はRTCP SRを送信した時間を覚えておきます。 受信者は、RTCP SRを受け取ってからRTCP RRを送るまでの時間を計測し、その値(図5の(b))をRTCP RRに記述します。 送信者は、RTCP SRを送った時間とRTCP RRを受け取った時間の差を計算します(図5の(a))。 図5の(a)から(b)を引いたものがRTTになります。 RTPは、マルチキャストを前提に設計されて
This code forms a set of C++ libraries for multimedia streaming, using open standard protocols (RTP/RTCP, RTSP, SIP). These libraries - which can be compiled for Unix (including Linux and Mac OS X), QNX (and other POSIX-compliant systems) - can be used to build streaming applications. The libraries are already being used to implement applications such as the "LIVE555 Media Server", "LIVE555 Proxy
"openRTSP" is a command-line program that can be used to open, stream, receive, and (optionally) record media streams that are specified by a RTSP URL - i.e., an URL that begins with rtsp:// (A related program - "playSIP" - can be used to play/record a SIP session.) Basic operation Playing without receiving Playing-time options Streaming access-controlled sessions Outputting a ".mov", ".mp4", or "
The Code In this lab you will implement a streaming video server and client that communicate using the Real-Time Streaming Protocol (RTSP) and send data using the Real-time Transfer Protocol (RTP). Your task is to implement the RTSP protocol in the client and implement the RTP packetization in the server. We will provide you code that implements the RTSP protocol in the server, the RTP de-packetiz
調査と解説 この “ブログ” では,情報通信技術を中心とする各種のみじかい調査結果や解説をとりあげます. この “ブログ” の目的については 「ブログの目的」 に書きました. このブログの各項目に関するライセンス条件 (基本的にパブリック・ドメイン) は 「このブログの内容に関するライセンス条件」 に記述しています. その他の付帯条件と連絡先については 「このブログに関する付帯条件とコメント,誤記などの連絡先について」 を参照してください. リアルタイム・ストリーミング・プロトコル (Real Time Streaming Protocol, RTSP) は IETF において標準化されたリアルタイム性のあるデータの配布 (ストリーミング) を制御するためのプロトコルである. ここでは RTSP について説明したあと,RTSP がもたない巻き戻し,早送りの機能についても論じる. 1998
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