Cocos2dCocos2d is a family of open-source software frameworks for building cross-platform games&apps. Cocos2dThe Cocos2d family consists of Cocos2d-x, Cocos2d-JS, Cocos2d-XNA and Cocos2d(Python).
ここ数日は、CSSセレクタ(uupaa-selector.js)の高速化と同時に、DOM Level2 Mutation Events をサポートする小さなライブラリ(uupaa-mutationevent.js)を作っていました。 uupaa-mutationevent.js は、 CSSセレクタにキャッシュを導入するなら、DOMツリーの改変を知る必要がある IE には Mutation Events を実装するための基礎がそもそも無いので、それらを入れ込んだライブラリを作ってしまおうか といった動機付けから作成が始まりました。 これらを作成する過程で得られたノウハウを、今日は むぎゅっと縮めてお届けします。 HTMLElement にオレオレメソッドを追加する IE8 には HTMLElement や Node を改変できる仕組みが追加されています。 constructor が追加され
2011-07-10追記 モダンブラウザでは、 typeof /^a/ は "function" ではなく "object" に修正されています。2009年10月(このエントリの初出)時点で /^a/("a") と記述可能な場合がありましたが、現在はエラーになります。 2010-01-21追記 http://d.hatena.ne.jp/uupaa/20100120/1263998056 2009-10-18追記 uu.type(new String('hoge'))とか渡した時4が帰ってきたりするので、プリミティブラッパー(ってJSで言うのか?)の判定を_TYPEに入れたほうがいいのかもしれませんね。 by tera コメント欄でのご指摘を受け、以下のコードを追記しています。 "[object Boolean]": 0x40, // uu.type(new Boolean(false))
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CSSBeginner's tutorialsYour first website: Styling the contentCSS styling basicsWhat is CSS?Getting started with CSSChallenge: Styling a biography pageBasic CSS selectorsAttribute selectorsPseudo-classes and pseudo-elementsCombinatorsThe box modelHandling conflictsCSS values and unitsSizing items in CSSBackgrounds and bordersOverflowing contentImages, media, and form elementsStyling tablesDebuggin
I want to do pixel-true rendering of some images on my Canvas. Right now, I obtain the images through Javascript, so my images are HTMLImageElement instances. I can draw these on the Canvas' rendering context with drawImage. However, this performs anti-aliasing on the image, which I don't want. There appears to be a lower-level image manipulation method named putImageData, operating on ImageData o
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