I grew up with BASIC and Turbo Pascal. My first programs were very simple graphical games. I still miss the era of BGI and BASIC’s painting commands. Those graphics were neither beautiful nor fast, but they were simple. Simple enough for a kid with only elemental geometry knowledge to build something exciting. Even today, whenever I want to prototype or visualise something, to experiment with gene
=================================================================================================================================================================== 7GUIs (7 Graphical User Interfaces) is a programming benchmark to compare implementations in terms of their notation. 7GUIs defines 7 tasks that represent typical challenges in GUI programming. This site implements the 7 tasks using van
//! Simple, familiar, React-like syntax use dioxus::prelude::*; fn app() -> Element { let mut count = use_signal(|| 0); rsx! { h1 { "High-Five counter: {count}" } button { onclick: move |_| count += 1, "Up high!" } button { onclick: move |_| count -= 1, "Down low!" } } } //! Encapsulate state in components use dioxus::prelude::*; #[component] fn Stateful(name: String, age: u64) -> Element { rsx! {
I recently received a tantalizing email from a reader I’ve never met: Sam Henri-Gold. Sam showed me how you can key in a couple write commands in the macOS terminal: defaults write NSGlobalDomain WebKitDeveloperExtras -bool true defaults write -g WebKitDeveloperExtras -bool YES Which will enable a context menu in a system web view: Which lets you trigger the Safari Web Inspector and inspect elemen
A few times a week, someone asks on the #gui-and-ui channel on the Rust Discord, “what is the best UI toolkit for my application?” Unfortunately there is still no clear answer to this question. Generally the top contenders are egui, Iced, and Druid, with Slint looking promising as well, but web-based approaches such as Tauri are also gaining some momentum, and of course there’s always the temptati
7GUIs: A GUI Programming BenchmarkThere are countless GUI toolkits in different languages and with diverse approaches to GUI development. Yet, diligent comparisons between them are rare. Whereas in a traditional benchmark competing implementations are compared in terms of their resource consumption, here implementations are compared in terms of their notation. To that end, 7GUIs defines seven task
I have been trying out the Godot Game Engine lately, and I have been mightily impressed with what I see. While it was designed to make games, it has an exceptionally sophisticated system for making graphical user interfaces. I think this is the future for advanced GUI applications. Not convinced? Look at the the image below. This is from the Godot Editor. It looks pretty sophisticated, right? You
Less code. More speedSpend less time writing UI code and more time building a great experience for your customers. import * as React from "react"; import { Box, Center, Image, Flex, Badge, Text } from "@chakra-ui/react"; import { MdStar } from "react-icons/md"; export default function Example() { return ( <Center h="100vh"> <Box p="5" maxW="320px" borderWidth="1px"> <Image borderRadius="md" src="h
techbookfest.org GUIの薄い本です。「入門 監視」ばりに主語デカタイトルです。 著者は私と f_subalさん、daiizさん、miyaokaさんで、座談会パートにはKeima Kaiさんが参加しています。 内容は「ドラッグ&ドロップを始めとする作るのがしんどいGUI」をいちから書いてみようよ、という感じです。 GUIコンポーネントの使い方についての本はよく見かけますが、コンポーネント自作についての本というのはなかなか珍しいんじゃないかと思います。 概ね下記のようなノリの、ゆかいなGUIの本として読んでもらえれば、と思います。 私はセレクトボックスを実装してみようという章を書いています。最終的になぜかリングコマンドになりました。 中でも、最後の座談会パートは好評です。STUDIOの二人が参加しているので、先にSTUDIOを触ってみるとより文脈がわかると思います。 サンプル
Register and Participate in Oracle's online communities. Learn from thousand of experts, get answers to your questions and share knowledge with peers. The question came up recently of "should we make Swing truly multithreaded?" My personal answer would be "no", and here's why... The Failed Dream There are certain ideas in Computer Science that I think of as the "Failed Dreams" (borrowing a term fr
いつもお世話になっているWxWikiを抜粋して翻訳 元ネタ WxWidgets Compared To Other Toolkits - WxWiki wxWidgetsと他のツールキットの比較 いくつかの一般的な覚え書き: wxWidgetsはC++によってのみ動作するわけではありません、python, perl, php, java, lua, lisp, erlang, eiffel, C#(.NET), BASIC, rubyそしてJavascriptでさえバインディングがあります(バインディングについての一般的な情報を見てください) wxWidgetsはもっとも完璧なGUIツールキットの一つです。たくさんのユーティリティクラスがあります たくさんのドキュメントがあります(少し散逸気味ですが…) 個人使用、商用使用、どちらも自由です*1 可能な限り、wxWidgetsはプラットフォ
FREESPIN4D SITUS JUDI SLOT ONLINE TERGACOR TAHUN 2022Freespin4d merupakan website terpercaya penyedia situs judi slot online terbaik dan terlengkap. Untuk dapat menemukan slot online terpercaya tidaklah mudah. Meskipun saat ini sudah tersebar luas di internet, namun tidak semua slot online dapat memberikan kemenangan yang pasti. Kebanyakan dari mereka justru hanya menjanjikannya saja. Slot online
WPF/Silverlight開発において、イベント駆動開発じゃ何故いけないのか? MVC/MVP/PMパターンとMVVMはどう違うのか、どういったメリットがあるのか? そういう声を聴く機会は少なくありません。 MVVMパターンとイベント駆動開発、MVC/MVP/PMパターンとの関係について僕の理解をまとめました。 MVVMパターンをわざわざ適応する事に疑問がある方にはぜひ読んで欲しいと思っています。 また、このドキュメントを記述するにあたり@matarilloさん、@ufcppさん、@yfakariyaさん、諸先輩方3方に叩き台を見ていただき多くの指摘を頂くことができました。今回は頂いたフィードバックを受けて公開する形になっております。 押しつけがましくも一方的に依頼させていただいて、にも拘わらず非常に丁寧に様々な指摘・示唆を頂くことができました。 この場を借りてお礼申し上げます。ありが
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く