I was recently the coder on an iPhone puzzle game. This was my first iPhone project, as well as my first project on any Apple platform. For the most part, development was straightforward OpenGL programming in C++. The game's audio, however, turned out to be very difficult to implement. Here is what I learned. There are 3 distinct audio output APIs available, and they are all incompatible. These AP
このコーナーでは実際にプログラムを組んで遊びます。 MCMを使う : オーディオコーデック・ライブラリで遊びます トークスルー カラオケ ボリューム制御 レベルメーター ストレンジ・アトラクター アトラクター(その2) FIRフィルタ : DSPの代表的アルゴリズムを研究します 式の物理的意味 C言語による実装 アセンブリ言語による実装 最適化 なぜ最適化できるか 最適化の効果 C++プログラムに組み込む オーバーヘッドの考察 レート変換 : アップ/ダウン・サンプルについて研究します アップ・サンプリング ダウン・サンプリング ノーブル恒等変換 ポリフェーズ分解 ポリフェーズ フィルタ インターポレータの実装 デシメータの実装 ラッパークラス 正弦波の生成 : 任意周波数の正弦波の生成について 1KHzの正弦波 任意周波数の生成:DDS DDSの位相誤差 関数表を工夫する ラッパークラス
'fmt ' チャンク構造体 #define FormatID 'fmt ' /* chunkID for Format Chunk. NOTE: There is a space at the end of this ID. */ typedef struct { ID chunkID; long chunkSize; short wFormatTag; unsigned short wChannels; unsigned long dwSamplesPerSec; unsigned long dwAvgBytesPerSec; unsigned short wBlockAlign; unsigned short wBitsPerSample; /* Note: there may be additional fields here, depending upon wFormatTa
The purpose of a natural language, such as English and Japanese, is to describe facts, thoughts, and feelings. Mankind thinks in the language and the particular language determines the way we think. Yukihiro "Matz" Matsumoto, creator of the Ruby programming language, asks whether programming languages influence human thought as well. Matz discusses what makes a good programming language. It helps
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