transcription of my keynote at Agile Australia On the surface, the world of agile software development is bright, since it is now mainstream. But the reality is troubling, because much of what is done is faux-agile, disregarding agile's values and principles. The three main challenges we should focus on are: fighting the Agile Industrial Complex and its habit of imposing process upon teams, raisin
Summary. When implemented correctly, agile innovation teams almost always result in higher team productivity and morale, faster time to market, better quality, and lower risk than traditional approaches can achieve. What if a company were to launch dozens, hundreds, or even thousands of agile teams? Could whole segments of the business learn to operate in this manner? As enticing as such a prospec
Here’s part 1 of short animated video describing our engineering culture. This is a journey in progress, not a journey completed, and there’s a lot of variation from squad to squad. So the stuff in the video isn’t all true for all squads all the time, but it appears to be mostly true for most squads most of the time :o) Here’s the whole drawing: (Tools used: Art Rage, Wacom Intuos 5 drawing tablet
It is early 2011 and you are the CTO of Spotify. You’re staring out of the window of a coffee bar in a snowy and dark Stockholm. It has been an amazing year. Your company is acquiring customers faster than ever and you’re launching in more and more countries. However, Google and Apple are catching up. It’s not a question if they will launch their own music streaming services, but when. To survive
The Cynefin framework as revised The Cynefin framework (/kəˈnɛvɪn/ kuh-NEV-in)[1] is a conceptual framework used to aid decision-making.[2] Created in 1999 by Dave Snowden when he worked for IBM Global Services, it has been described as a "sense-making device".[3][4] Cynefin is a Welsh word for 'habitat'.[5] Cynefin offers five decision-making contexts or "domains"—clear (known as simple until 201
良いユーザーストーリーの条件として、よくINVESTが挙げられます。(参考: https://blog.guildworks.jp/2015/06/03/how_to_deal_with_invest_of_userstory/ ) Independent 独立している Negotiable 交渉可能である Valueble 価値がある Estimable 見積り可能である Sized Right (Small) 適切な大きさである(小さい) Testable テスト可能である この中のValuableについて考えてみます。ユーザーストーリーは価値がなければいけない。1個1個のユーザーストーリーに価値があれば、プロダクトオーナーは依存関係を意識せず並べられ、開発者はテストを含め完全に完成させられ、顧客は毎スプリント価値あるアウトプットを受け取れます。価値があるユーザーストーリーとは素晴らし
J. Coplien氏、および奥様のGertrud Bjørnvig氏による、こちらの講演に参加してきました。PHPメンターズの久保氏、杉本氏他の皆様は、以前よりCoplien氏と交流(※ぃぇ、こ←れだけじゃないですが。。)があって、機会あって今回の開催に至ったとのことです。 会場は、ポート株式会社様にご提供いただきました。様々な勉強会に参加させていただいておりますが、全て主催者様、スポンサー様、そして各スタッフ様あって開催が実現されるわけで、感謝いたします。(※ポート様の入居されているビルは、TIS様、セプテーニ・オリジナル様の入居されているビルと同じでした。いつのまにか馴染みのあるビルになっていました^^ ) 濃密な3時間半でした。Coplien氏はとてもゆっくりと話していただいたので、TOEIC自己評価400台の自分にもだいぶ聞き取れました。 #dcitokyo pic.twitte
組織パターンのジム・コプリエン(James O Coplien)氏と、スクラムの共同開発者のジェフ・サザーランド(Jeff Sutherland)さんが中心になって、スクラムを組織パターンで説明する取り組みがありました。その成果であるパターンの概要を日本語にしてみました。内容に変なところ等がありましたらぜひご指摘ください(GitHubにホストしました)。 原文はこちらにあります。 スクラムパターン概要 スクラムが効きそうにないところを除いたパターン これらのパターンがスクラムそのものだ。2008年6月、スクラムの創立者(訳注:ジェフ・サザーランド氏)と組織パターンの開発者(訳注: ジム・コプリエン氏)が、数名のエキスパートとともに、組織パターンの本に記述されたパターンを、スクラムフレームワークの中で適用する際の、全体像(マップ)を作成した。これらのパターンは、スクラムフレームワークの代表的
総務におけるアジャイルの取り組み事例です。 2017/9/15 総務で見える化カイゼンMeetup! https://connpass.com/event/63738/
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