'Art begets art' is exemplified by producer Hakuu's involvement in the latest VIBE.QUEST installment here at Relaux. Keenan … Read More
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今回は珍しく社会派の記事。から(強引に)最後はスタートアップと結びつけてみました。 友人のイケダハヤトさんが最近刊行された「スペンドシフト」の著者と対談するらしいということを知り 私は滅多に本を買わないのですが、本を買って読んでみました。 米国の本ということもあり 「 リーマンショック前後から、消費者はより賢く消費するようになった」 「今までの過剰で不必要な浪費主義から堅実で必要性のある消費のみにシフトしてきている」 という米国のトレンドを反映したものがメインメッセージでした。 このメインメッセージを全米の各地域の9つの章の事例から様々な角度で述べています。 デトロイトのカフェによる地域コミュニティ創造 フォードのソーシャルメディア活用 ETSYやHuluの台頭 などが私には印象に残りました。 ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ■事例①:地域コミュニティの創
This post comes to us from Bob Dorf, an allegedly retired serial entrepreneur and co-author of The Startup Owner’s Manual. While statistics are weak on startup success rates, the worst one I’ve seen suggests that 2 in 1,000 venture backed startups will ever achieve $100-million or more in valuation. Another stat puts that number at 2% rather than 0.2%. Either way, the “hurdle” for successful, sca
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