SCALING UP | Tadashi Yanai plans to open 'hundreds and hundreds' of new stores in the U.S. ILLUSTRATION: Photography by Eric Chung TADASHI YANAI, FOUNDER OF THE GLOBAL clothing retailer Uniqlo, is on the other end of a videoconference screen. From his Tokyo office, Yanai-san speaks enthusiastically about Uniqlo's innovative fabrics. "Americans believe cotton is best," he says, "but we've invented
それゆけ! カナモリさんとは? グロービスで受講生に愛のムチをふるうマーケティング講師、金森努氏が森羅万象を切るコラム。街歩きや膨大な数の雑誌、書籍などから発掘したニュースを、経営理論と豊富な引き出しでひも解き、人情と感性で味付けする。そんな“金森ワールド”をご堪能下さい。 ※本記事は、GLOBIS.JPにおいて、2009年6月25日に掲載されたものです。金森氏の最新の記事はGLOBIS.JPで読むことができます。 日経MJの「2010年上期ヒット商品番付」が発表された。大型ヒット商品の不作で東の横綱不在という寂しい結果の番付表。その東前頭3枚目に「デパクロ」が列せられた。「デパート+ユニクロ」を意味し、フォーエバー21なども含め低価格衣料品店が百貨店に相次ぎ進出し集客とある。 その百貨店、いったいどこへ行こうとしているのだろうか。 「小売りの王様」と言われる百貨店の苦境は、日本経済新聞、
Karmand Ahmed starts folding at eight o’clock in the morning. He works on the mezzanine of the three-floor Uniqlo flagship store in Soho, just north of Spring Street on Broadway. If the Uniqlo store were a ship of the line—and, at 37,000 square feet, it kind of is—the mezzanine would be the poop deck, the most important part of the vessel, from which all can be surveyed. With its 22-foot-tall LED
それゆけ! カナモリさんとは? グロービスで受講生に愛のムチをふるうマーケティング講師、金森努氏が森羅万象を切るコラム。街歩きや膨大な数の雑誌、書籍などから発掘したニュースを、経営理論と豊富な引き出しでひも解き、人情と感性で味付けする。そんな“金森ワールド”をご堪能下さい。 ※本記事は、GLOBIS.JPにおいて、2009年7月10日に掲載されたものです。金森氏の最新の記事はGLOBIS.JPで読むことができます。 さすが日本経済新聞という流麗な文章だ。2009年6月22日付け朝刊のコラム「春秋」は、こう始まる。百貨店にしても、スーパーマーケットにしても、消費者にモノを「売る」のが本来の仕事。そんな大手小売各社が今年、世に放ったヒット企画は、消費者からモノを「買う」ことだった。下取りセールを「消費者からモノを買う」とは言い得て妙。 記事は2009年6月18日に発表された日経MJ2009年上
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