You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
Zines about computer science, for ages 8-100! Each zine focuses on one concept & is filled with comics, diagrams, stories, examples, and exercises. Featured by: The New Yorker | Recode | Forbes | Chelsea Clinton | MIT | Hello Flo Blog "My favorite part is how this hard technical stuff can be taught in such a fun way." "You explained complex concepts really clearly. I've been a pro software enginee
旺文社『表現のための実践ロイヤル英文法』にご興味を持っていただき,ありがとうございます。このページでは,別冊付録の「英作文のための暗記用例文300」の音声を収録した「オーディオブック」をご紹介いたします。 音声は,「IDナンバー(例文の番号)→日本語→英文[スロースピード]→英文[ナチュラルスピード]」の順番に収録されています。英文の後のポーズを使って,ネイティブスピーカーの真似をして声に出して音読してみましょう。日本語の後のポーズでは,英文を思い出して言ってみましょう。さらに余力があれば,ディクテーションもしてみてください。例文を暗記することによって,実際に書いたり,話したりする際に役立つ英語力が身に付きます。 ※「オーディオブック」とは,音声をデータ形式でダウンロード販売するものです。 ※「表現のための実践ロイヤル英文法 例文暗記CD付き」の商品に収録されているものと同じ内容と
For the past two years I worked at Vine, first as Head of Product, then as General Manager, overseeing the ~50-person NY-based company within Twitter. During the course of my time there, I learned a lot. On the advice of my former colleague, Adam Feldman, I’ve written up some of the lessons I’ve learned to be true: On leading a teamHaving and telling a compelling story is the most important thing
The National Football League adopted React in December of 2014. For the past year we have iterated and built on React’s core concepts, various Flux implementations, JSX, Babel, experimental proposals, and functional approaches. You name it and we’ve probably evaluated it and possibly use it in production. Read on for a review of the NFL’s year in React. React Los Angeles Meetup at the NFL Studios
There’s no doubt that animating user interfaces is a rising trend. Risen enough that the emphasis is often put on the animation itself, rather than on improving the user experience through subtle and functional animation. Pasquale D’Silva gave some good advice in his talk at Web Direction South in 2013, including: Good animation is invisible. You shouldn’t notice that you’re looking at animation.
Do more deep work FocusList is a daily planner & focus app based on Pomodoro technique. It helps you plan your day, stay focused and track your time. iPhone and Apple Watch Mac Plan your perfect day It all starts with planning the day. You wake up, make some coffee and think about what you're doing today. Our daily planner functionality is the best way to keep track of your battle plan for the day
2016 - 02 - 25 運用的関心事を実験的にAWS Lambda on VPCにお任せしてみたので所感 AWS Lambda Slack リリースした時はきれいだったコードも、運用に曝されることで汚くなっていったりしますよね。 ChatOpsな今のプロジェクトでは、「 とあるイベントが発生した際に、運用担当者が迅速に反応できるようSlackに通知してほしい 」という要望が出てきたりしています。以前であれば、メール通知してたところでしょうかね。 運用的関心事は移ろいやすい かつて Java で AOP が流行りだした頃に、ロギングだったり権限チェックだったりの処理を メソッド にweavingしたInterceptorに追いやるという、所謂「横断的関心事」を ビジネスロジック の本質から除外するという手法がありましたね。 自分が運用的関心事と言っているのは何のことかというと、 アプリ
2016年2月25日、世界をログする書き起こしメディア、ログミーが初のリアルイベント「ログミーLIVE」を開催しました。第1回目のテーマは「働き方」。1人目の登壇者、ギットハブ・ジャパンの堀江大輔氏は、同社が最も大切にしている“幸せの最適化”という価値観を紹介。その上で、社員の半数以上がリモート勤務を導入するGitHubのワークスタイルについて語りました。 第1回 ログミーLIVE「GitHubの働き方」 堀江大輔氏(以下、堀江):今日はGitHubがどういう働き方をしているか、どうしてそういう働き方をしているかを紹介しようと思っています。 いきなり言い訳から始めるんですけど、花粉症がすごいひどくて、じゃあ薬を飲もうと思ったら、いつも以上にとろんとしていて、忘れそうなのでここにコンピューターを置いておきます。 堀江氏のプロフィールとGitHubの社風 まず自己紹介なんですけど、私、堀江大輔
Uniquely Creative App This App is highly suggestive ! The alterations you can create are absolutely amazing in so many ways ! There are so many unique creations that can be done and they look professional bringing out so many magical elements for one to enjoy . By far one of the best Apps available for photo editing ! 5 Stars ! This app has many effects for editing and doesn’t take long to learn h
こんにちは。@ryuzeeです。最近、組織やチームのことを考えるヒントになる本を紹介してほしい、と言われることが多いのでダンプしておきます。あくまで自分で読んだ私見で選んだものなので、この定番がないのは何故だとかはあると思います。 定番 ピープルウエア 第3版著者/訳者:トム デマルコ;ティモシー リスター、松原 友夫;山浦 恒央;長尾 高弘出版社:日経BP社発売日:2013-12-24Kindle版:158ページISBN-13:ASIN:B00I96CJWO 「実際のところ、ソフトウェア開発上の問題の多くは、技術的というより社会学的なものである」とあるように、ソフトウェア開発における問題点を人間の観点で整理している名著。第IV部では生産性の高いチームを育てるというテーマで機能するチームの特徴やチームの壊し方(守りのマネジメント・官僚主義・作業場所の分散・時間の分断・品質の削減・はったりの
A Studio That Engaged in All Aspects of Creative Work for Branding.
もうかなり前のことになりますが、会社で働いていたころに、『モンスターを集めてまいれ』(1,2)や『タップ忍者』『KOFすれちがいバトル』『バウンドモンスターズ』『EncountMe』等々を一緒につくった盟友と言っても過言ではない嶋田さんという人がいまして、また一緒にゲームつくりませんかとお声がけをいただいて、実に4年ぶりに二人でカジュアルゲームをつくってリリースしました。 スーパークエスト ちょうど仕事が忙しい時期だったので、とある連休に嶋田さんちに行って半合宿状態で3日でつくりきる予定だったのですが、当然連休最終日にできたのはクソゲー、「これじゃ出せないな」ということで夜中・週末にチマチマ進めて今の形になりました。 最低限の機能でいいからとにかくいったんリリースまで漕ぎ着けよう、とリリースしたのが先週。で、クリティカルなバグの修正や、多少の改善を入れたアップデートが本日出たので、お知らせ
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く