Yuki Koyama, Ph.D. Media Interaction Group, Human Informatics and Interaction Research Institute, National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) Senior Researcher koyama.y@aist.go.jp Curriculum vitae Short Bio Yuki Koyama is a Senior Researcher at National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST). He received his Ph.D. from The University of Tokyo in
3,840°K (cooler) 7,300°K 42,000°K (hotter) B-V Stellar Color Index Temperatures in Kelvin The Sun is the star at the center of the Solar System. It is almost perfectly spherical and consists of hot plasma interwoven with magnetic fields.[12][13] It has a diameter of about 1,392,684 km,[5] about 109 times that of Earth, and its mass (about 2×1030 kilograms, 330,000 times that of Earth) accounts for
メディア情報処理1 6 years ago 1,330 views 天空画像を用いた表面下散乱 7 years ago 2,124 views ゲームグラフィックス特論 第14回 9 years ago 2,953 views ゲームグラフィックス特論 第13回 9 years ago 3,824 views ゲームグラフィックス特論 第12回 9 years ago 1,600 views ゲームグラフィックス特論 第11回 9 years ago 4,054 views ゲームグラフィックス特論 第10回 9 years ago 16,301 views ゲームグラフィックス特論 第9回 9 years ago 6,054 views ゲームグラフィックス特論 第8回 9 years ago 2,692 views ゲームグラフィックス特論 第7回 9 years ago 4,510
Form 4: Unmatched Speed, Accuracy, and Reliability to Redefine 3D Printing Form 4 represents the next evolution in SLA 3D printing, built upon years of groundbreaking hardware, software, and materials science innovations. With unprecedented speed, Form 4 delivers the majority of parts in under two hours, in all materials, without ever compromising on dimensional accuracy or surface finish.
CADソフトでデザインしたフィギュアを「3Dプリンター」で出力する、という手法で製作された作品がワンダーフェスティバル2012[夏]に展示されていたので、会場で写真に収めてきました。 ブースを設置していたのは一般社団法人3Dデータを活用する会・3D-GANで、この区画の中でさまざまな団体、企業がそれぞれ展示を行っています。 ◆ Miku Hatsune XS(初音ミクXS) 天使のような翼が生えた初音ミク。 mqdlさんが作成した3Dデータを元にして東京リスマチックの立体造形出力サービスを利用して製作されたもの。 同社の公式Twitterアカウントでは、実際に3Dプリンターを使用して出力している様子が公開されています。 3Dプリンターで出力したパーツを整えてから組み立てるとこうなります。 翼の先端の仕上がりはかなりシャープ。 台の上に腰掛けたポーズ。 バストアップ。 ◆クリスタルブロック
DirectX/Direct3D というと、やっぱり性能があがって機能的にすごい!そんなイメージがあります。 GPU メーカーや Microsoft が宣伝しているように綺麗な見た目のインパクトや、今までと違う画期的なシェーダー、派手なエフェクトなどのデモを想像するかもしれません。 だけどこの blog では、実際に Direct3D を使った描画エンジンを開発しながらその過程で調べたことやわかったこと、考えたことなどを日々細々と記録しています。見た目でわかりやすい部分にはあんまり触れてなくて、非常に地味かつ狭い分野の話が多いです。 汎用的な描画やデータの流用を考えたエンジンの設計は非常に地味で地道で、どのようにシェーダーやリソースを管理して、ツールとどう連携するかといった部分に結構時間を取られます。派手なのは地道に積み上げてきた各パーツが一気につながった最後の最後なのです。 また Dir
一昔前は実世界の建築物を元にウォークスルー可能な3D空間を構築しようと思ったら、まず各部屋の形状を計測器を用いて計測し、その計測結果に基づいて人手でモデル化し、領域ごとにテクスチャを貼り、照明を設定して……と気の遠くなるような作業が必要だった。3D空間の構築は極めてコストの高い作業だったが、近年では2次元画像(実写写真)に基づいた3D空間の構築手法が長足の進歩を遂げており、以前に比べれば極めて低コストに3D空間を構築する事が可能となっている。 【告知】Twitterはじめました。@LunarModule7です。 興味のあるかたはフォローくださいとしばらく宣伝。 今ではバラバラに撮影した写真から、全自動で3D空間を構築し、内部を自由にウォークスルーできるようになっている。ワシントン大学とMicrosoft Reseachが2009年に発表した研究*1は現時点における集大成とも言えるものとなっ
This is the main resources page for the book Real-Time Rendering, Fourth Edition, by Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, Angelo Pesce, Michał Iwanicki, and Sébastien Hillaire, 1198 pages, from A K Peters/CRC Press, ISBN-13: 978-1138627000, ISBN-10: 1138627003, list price $110.00 (Amazon $80.00; Kindle $78.37, read sample; Google Play $88.00, free sample; CRC Press $88.00, eBook $88.00
As anyone who is into 3D computer graphics knows, there is something mysterious and special about The Teapot. It's not just any teapot - it's "The" teapot. I initially wrote this page (mostly from memory) in response to a query from the OPENGL-GAMEDEV mailing list. Since then many people have helped me expand and correct the information presented here. If you know better - or can add information,
In recent years, the number of range scanners and surface reconstruction algorithms has been growing rapidly. Many researchers, however, do not have access to scanning facilities or dense polygonal models. The purpose of this repository is to make some range data and detailed reconstructions available to the public. Here's how the models in this repository were created: Scanning and surface recons
いえいえ、即日プログラミングです。ゲーム好きの友人がいて、企画書とビットマップのキャラクターをもってきて「ゲームを作ってくれ」というんですね。電気屋さんはお店の宣伝になるからと「開発」を認めてくれていましたから、BASAICでプログラムを組んで、デモして、できたゲームで遊ぶと。これを一日でしていました。 ですからソフトは保存していなかったのですが、プログラマって自分の書いたコードは覚えているものじゃないですか。同じゲームは別の日でも作れましたし、少しずつ違って別のゲームができたりするのも面白かったり。中学に入るとポケコンでの開発が中心になり、授業中にポコケンでずっとプログラミングをしていたのですが、ハードが非力なのでアセンブラで組んで、それでも遅い(笑)。 こんなことを続けていたせいか、中学時代に「プログラミングを極めた」感じがしてしまいました。疲れるから仕事にはしたくないと思いましたが、
GPU Gems 3 is now available for free online. Chapters 1-7 are now available, with additional chapters coming online every week! Please visit our Recent Documents page to see all the latest whitepapers and conference presentations that can help you with your projects. Although pixels and pixel shaders often get the attention, geometry is "where it all starts." Without geometry, we would find ligh
アドビシステムズ(本社東京)は2008年11月11日,コンテンツ制作ツール群「ADOBE CREATIVE SUITE 4 MASTER COLLECTION」などを発売,その一つのツールとしてペイントソフト「ADOBE PHOTOSHOP CS4 EXTENDED日本語版」を発売した。PHOTOSHOPは本来2次元ペイントツールだが,これを3次元データの扱いが可能なように拡張。3次元CADからのデータを読み込み,質感や照明効果を与えてプレゼンテーション効果の高い3次元形状データや2次元画像データに仕上げる用途を想定した。デザイナーだけでなく製造業における設計技術者,マーケティング担当者,研究者などの利用を見込んでいる。
保呂 毅 (Tsuyoshi Horo) 東京大学情報理工学系研究科創造情報学専攻修士修了 現在:社会人 E-mail : 研究テーマ: 複数カメラを用いたユーザーインターフェース An User Interface System Based on Human Volume Reconstruction Using Multiple Cameras ファイル: ソース(voxgesturesrc20070318.zip) バイナリ(voxgesturebin20070318.zip) サンプルデータ(a_h.zip) 簡易マニュアル(manual0.doc) 動画: 2人追跡シーン(2men22.wmv) 3人追跡シーン(3persons_with_plot.wmv) 空中手書き文字認識システム(abc1.wmv) 椅子と人の接触追跡シーン(chair.wmv) FPSゲームの入力インター
Importer library to import assets from different common 3D file formats such as Collada, Blend, Obj, X, 3DS, LWO, MD5, MD2, MD3, MDL, MS3D and a lot of other formats. The data is stored in an own in-memory data-format, which can be easily processed. www.open3mod.com/ is a 3D model viewer and exporter based on Assimp that is also Open Source. Features Reads more than 30 3D file formats, including C
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