Lys is an ultra-fast GPU powered solution that sets the standard for generating Radiance, Irradiance and Specular textures from panoramic, Sphere or 2d cube map cross source textures for use with HDR Image Based Lighting. With the ability to convert, manipulate and tweak your source images in real-time, generate Radiance, Irradiance and Specular textures on the fly and choose between Cosine weight
May 8, 2013 Volume 11, issue 4 PDF Realtime GPU Audio Finite difference-based sound synthesis using graphics processors Bill Hsu and Marc Sosnick-Pérez, Department of Computer Science, San Francisco State University Today's CPUs are capable of supporting realtime audio for many popular applications, but some compute-intensive audio applications require hardware acceleration. This article looks at
Qualcomm,「Snapdragon S4 Pro」を発表。既存モデルよりGPU性能が向上し,OpenCLも利用可能に 編集部:NAOKI スペイン・バルセロナで開催されている「Mobile World Congress 2012」の開幕に合わせた現地時間の2012年2月27日,Qualcommは同社のSoC「Snapdragon S4」の上位モデルとなる「Snapdragon S4 Pro」を発表した。搭載製品の出荷は2012年後半に始まる見込みとなっている。 Snapdragon S4にはいくつかのラインナップが用意されているが(関連記事),今回発表されたSnapdragon S4 Proは,「Cortex-A15」コアの拡張版をデュアルで統合したSnapdragon S4「MSM8960」をベースとする上位モデルという位置づけの製品だ。 最大のポイントはGPUの強化で,「Adre
GPUだけを使ったテッセレーションは(テッセレーションシェーダーやジオメトリシェーダーを使わずに)バーテックスシェーダーのみで実装可能である。 そんな馬鹿なと思ったが論文を読んで色々考えるとたしかに実装可能である(実際には試してないのでパフォーマンス的な落とし穴はあるかも)。 普通に考えるとテッセレーションは何らかのルールに基づき頂点数を増やすので頂点数が変更できないバーテックスシェーダーで実装できるはずがない。 この限界を超えてしまった人が居る(世の中には天才がいるものだ...)。 その論文が”Generic Mesh Refinement on GPU”, Tamy Boubekeur&Christophe Schlick. 同じ人が書いたGPU Gems 3の解説の方がわかり易い。 実装サンプルがNVIDIAのOpenGL SDK 10にある。 GPU ProのAs Simple a
Using Intel.com Search You can easily search the entire Intel.com site in several ways. Brand Name: Core i9 Document Number: 123456 Code Name: Emerald Rapids Special Operators: “Ice Lake”, Ice AND Lake, Ice OR Lake, Ice* Quick Links You can also try the quick links below to see results for most popular searches. Product Information Support Drivers & Software
NVIDIA's Project Maximus takes multi-GPU mainstream, 'Virtual Graphics' takes it to the cloud NVIDIA just wrapped up an intimate press briefing here at SIGGRAPH 2011, where -- amongst other things -- it officially took the wraps off of two major initiatives. Project Maximus and Virtual Graphics are the two main topics of conversation here, and while both are obviously targeting working professiona
Xilinxは、Xilinx Alliance Programメンバーの1社であるディジタルメディアプロフェッショナル (DMP)が、XilinxのFPGA「Virtex-6」ファミリを搭載した3D/2Dグラフィックスシステム開発向け評価ボードと DMPの3D/2D グラフィックスIPを統合した開発キット「PICA 200 for FPGA Virtex-6 Evaluation Kit」および「SMAPH-F for FPGA Virtex-6 Evaluation Kit」の受注を開始したことを発表した。 同開発キットは、近年のさまざまな機器での2D/3D描画へのニーズに対応するもので、XilinxのVirtex-6 LX760と、多数の高速シリアルI/Oを備えかつ高容量のVirtex-6 LX550T、DMPの3D グラフィックスIPコアであるPICA200 for FPGAおよび2
Shader.jpへようこそ このサイトは,リアルタイム3DCGにおいて近年欠かせない技術となりつつあるリアルタイムシェーディング技術とその周辺技術をあつかうサイトです. ■お知らせ 2011.06.01 サイトリニューアルしました. 過去のArticles記事などはバックアップがあるので,おいおいと復帰させていきます. このサイトの公式Twitterアカウントは下記になります.サイトの更新などをお知らせしています. https://twitter.com/shaderjp Facebookページも作りました.Facebookで更新通知を受けたい方などはどうぞ. https://www.facebook.com/shaderjp リンクすることに対して特に連絡とか無くてOKです. 本サイトのサイト名は”Shader.jp“(“S”は大文字.)です. それ以外の箇所をリンクされても構いません
Download demo with source (1.56MB) Update 3.11.06: OpenGL version of Parallel-Split Shadow Maps available here Updated 29.10.06: - fixed bug in AdjustCameraPlanes function (thanks Jeroen) - removed many features to simplify the source code, the old version is still here This demo implements parallel-split shadow mapping based on the technique presented in the paper Parallel-Split Shadow Maps fo
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NVIDIA GPU accelerated Artificial Intelligence - Technology Preview GPU AI - Technology Preview GPU AI This technology preview is a snapshot of some internal research we have been working on and talking about at various conferences for the past couple years. The level of interest in GPU-accelerated AI has continued to grow, so we are making this (unsupported) snapshot available for developers who
[COMPUTEX]GPU第三勢力の今〜XGIは多視点立体視レンダリングに対応,S3はデュアルGPUで8画面出力対応 ライター:西川善司 PC用グラフィックス市場で最も大きなシェアを持つのがIntelであることは間違いない一方,単体GPU,こと高性能なGPUということになると,AMD&NVIDIAの寡占状態になっているというのは,4Gamer読者には釈迦に説法だろう。 しかし,5年ほど前までは,AMD(※当時はATI Technologies)とNVIDIAに対して,果敢に食らいつこうとする勢力があった。 筆者は,これを「GPU第三勢力」と勝手に呼んだりしていたのだが,COMPUTEX TAIPEI 2010の会場で,第三勢力がユニークな活動を行っていたので,その内容を紹介しようと思う。 XGI,新作GPU「Volari 2」を発表!? XGIは一時期,「Vorali」(ヴォラーリ)という
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