デジタル技術をユーザーフレンドリーにするためには、デザインの力が欠かせません。表層的な部分のみならず、サービス全体のデザインから携わり、さらにそのナレッジを共有していくことでよりスマートな課題解決に結びつけられます。 デジタル庁では、Figmaのデザインプラットフォームなどの各種ツールを導入し、誰一人残されない、人にやさしいデジタル化に取り組んでいます。ここでは、Figmaが主催「デザイン経営2023」カンファレンスから、デジタル庁 サービスデザインユニットのマネジャーを務める鈴木伸緒氏講演内容を抜粋し、行政におけるデザインの役割についてご紹介します。 イントロダクション日本の行政サービスのデジタル化を推進する組織として、2022年に発足した『デジタル庁』。そのミッション「誰一人取り残されない、人に優しいデジタル化を。」のもとに、省庁や自治体をまたいだデータ連携や、デジタル技術を用いた安全
How do you make progress when work is always in flux? Chief Product Officer Yuhki Yamashita discusses how to embrace (and enjoy) endless iteration and shares Figma’s approach to developing collaboration features designed with an always-in-progress state of mind. Let me start with an observation: Throughout my career, I’ve interviewed many designers and product managers. I always ask candidates to
Contrast makes it easy to check the contrast ratios of colors as you work. Select a layer and Contrast will immediately look for the color directly behind your selection and serve up the contrast ratio along with passing and failing levels from the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG). If ...
October 19, 2021Introducing new FigJam prices and a more open platform For decades, the world has been transitioning from physical to digital—2020 accelerated this shift. Unable to come together in physical places, we turned to new ways to meet and connect online. We built FigJam to help teams collaborate visually and have a little fun along the way. Since we launched in April, we’ve learned that
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く