Ver-1 downloaded 9522 times, Ver-2.33 – 11760 times
Ver-1 downloaded 9522 times, Ver-2.33 – 11760 times
Why Meteor.js?Stop fighting with frameworks and ship real products to production. Front-end Agnostic Choose your preferred front-end framework like React, VueJS, Blaze, Svelte, or Solid. Apps for Any Device Create apps for Mobile with React Native or Cordova, or Desktop with Electron with the same code base.
JavaScript Performance MythBusters™ (via jsPerf) SXSW 2012
jQote2 is the second major release of jQuery’s most powerful and versatile client-side templating engine. Version 2 now incorporates a faster and more accurate parsing/conversion part that does away with its predecessor’s shortcomings in escaping quotes and multiline support. If you haven’t used or never heard of jQote before you might want to check out this post first, as it provides a quick insi
大規模UIをJavaScriptで実現するためのテクニック、サイボウズkintone開発の現場から。デブサミ2012 7万行規模のJavaScriptプログラムで構築されたユーザーインターフェイス。そのプログラミングで使われたテクニックとはどういうものか。 2月16日、17日の2日間、都内で開催されたイベント「デベロッパーズサミット2012」(デブサミ2012)で、サイボウズ株式会社 開発部 若原祥正氏、生駒浩隆氏が講演「kintoneの表と裏~大規模JavaScript開発と非構造データベース」を行いました。 講演では前半に大規模JavaScriptのテクニック、後半でスキーマレスデータベース構築の仕組みが解説されましたが、この記事では資料が公開された前半のJavaScriptのテクニックについて、ダイジェストで紹介します。 7万行のコード、フレームワークはClosure Library
Document has moved, if you aren't automatically redirected go here.
Index of / NameLast modifiedSizeDescription wp/ 2020-02-06 12:03 -
Semantic templates Handlebars provides the power necessary to let you build semantic templates effectively with no frustration. Mustache-compatible Handlebars is largely compatible with Mustache templates. In most cases it is possible to swap out Mustache with Handlebars and continue using your current templates. Fast execution Handlebars compiles templates into JavaScript functions. This makes th
2. The compiled template registers itself by name: When you're done messing around have a look at the guide. Dust is a JavaScript templating engine designed to provide a clean separation between presentation and logic without sacrificing ease of use. It is particularly well-suited for asynchronous and streaming applications. Syntax Dust templates use two types of tags: keys and sections. Keys refe
ここ最近クライアントサイドで使えるJavaScript製のテンプレートエンジンを調べてました。業務で必要だったんで、調査してたんだけど、ここら辺有名所から、無名のまでかなりの数があるんですな…。という事で、忘れない内にメモ。 ただし、この中で実際に試してみたのは、ejsとPUREだけだったりする。感想はサイトの説明を見てのもので、そっから業務にあったのをピックアップしたらこの2つになった次第。感想とか書いてるけど、ちょっと適当。 jstparser.js Mark Gregory Turansky » Better JavaScript Templates 更新されてるのか不明 jsRender&jsViews JsRender: Demos jQuery templateプラグインがこちらに切り変わる模様 jQuery Smarty balupton/jquery-smarty · Gi
Getting started Hogan.js is a 3.4k JS templating engine developed at Twitter. Use it as a part of your asset packager to compile templates ahead of time or include it in your browser to handle dynamic templates. If you're developing with Node.js, just use NPM to add the Hogan package. $ npm install hogan.js Alternatively, drop hogan.js in your browser by adding the following script. <script src="h
English今日は、Shibuya.js のイベントの一環として、Firefox Developers Conference 2010 で、「Java MIDP implementation on HTML5 and Flash」というタイトルでしゃべらせていただきました。 jQuery の作者の John Resig さんなど外国の方がいらした関係で、スライドがすべて英語です。 最近、携帯電話 の Java の MIDP の処理系を HTML5 および Flash で実装しています。それのプレゼンです。 http://orto-app.com/ でαバージョンを公開しましたので、よかったらご覧ください。IE8でみると、Flashで動きます。全体として、だいぶ、バグが多いのです。ごめんなさい。(画面転送が半分くらいのアプリでしか動いていません)。アプリももっといろいろ動くようにしたいです
Diggy, an open source JavaScript game engine (with example game) Today I'm happy to announce Diggy, an open source game engine written in JavaScript. Embedded below is Bombada, a game made with Diggy: (Works best in Chrome or Safari.) More about Diggy The name "Diggy" came from DGE, which stands for DHTML Game Engine. It's a relatively full-featured game engine meant to empower developers to rapid
こんちは、中村です。 先日マピオンラボよりリリースしたiPad用地図「マピオンタッチ デラックス」のコアとなるフリースクロール地図ライブラリの開発を担当させて頂きました。せっかくなのでターゲットブラウザをMobileSafariに設定し、比較的スペックがプアなiPhone3Gや3GSでも十分な速度で動作するようJavaScript部分の高速化をアレコレ調べてみたのでまとめてみます。一番低スペックなiPhone3Gで実際にどの程度早くなるかをタイマーで計測してみましたってのが本エントリーのミソです。 JavaScriptパフォーマンスチェック - Googleドキュメント 1. new Object より {}(Objectリテラル) オブジェクトを1万個生成するならばリテラルで記述することで約26ms高速化! loop=10000; for(var i=0;i<loop;i++){}; /
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く