Unity GPS plugin development tutorial: building a Android plugin for Unity with Eclipse and Ant [This entry was updated in Feb 11, 2015 ] [Initial post date: Apr 28, 2012] This tutorial is about creating and compiling your own Unity GPS Plugin for Android. I wrote this tutorial in order to help those who are getting angry and fed up with missing information about the process of writing their own U
UnityでAndroidの機能を拡張する2つの手法とは:Unityで楽々スマホ用3Dアプリ開発入門(2)(1/3 ページ) UnityはAndroidの機能を自由に拡張できる! 前回の「iOSアプリのAndroid移植も簡単なUnityの基礎知識」では、「Unity」の概要や使い方、Unityの機能を拡張するプラグイン、リモートデバッグツールなどを紹介しました。 開発コストだけでなく移植コストを最小限に抑えてくれるUnityですが、よくあるマルチOS対応のソリューションでは、逆に個別のOSごとの個別実装ができない、あるいは難しいという点があったりします。 特にネイティブコードとの連携、ネイティブデバイスとの連携などが最たるものです。しかしUnityでは、この問題を解決する方法を提供しています。 今回はUnityが提供しているネイティブコードとの連携手段として、以下の2つの方法についてサン
You can use plug-ins to deliver resources and call Java and C++ code created outside of Unity from your C# scriptsA piece of code that allows you to create your own Components, trigger game events, modify Component properties over time and respond to user input in any way you like. More info See in Glossary. They enable you to access features, like third-party code libraries and operating systems
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