This help only covers the parts of GLSL ES that are relevant for Shadertoy. For the complete specification please have a look at GLSL ES specification Language: Version: WebGL 2.0 Arithmetic: ( ) + - ! * / % Logical/Relatonal: ~ < > <= >= == != && || Bit Operators: & ^ | << >> Comments: // /* */ Types: void bool int uint float vec2 vec3 vec4 bvec2 bvec3 bvec4 ivec2 ivec3 ivec4 uvec2 uvec3 uvec4 ma
First things first: a Vertex Buffer Object (VBO) provides a way for you to create vertices, normals, colors, and texture coordinates on the graphics card for non-immediate mode rendering. This means that you can store it all on the graphics card and then access, update, or draw it, whenever you need. This is pretty convenient when you have something that you want to draw multiple times without cha
ドロステ効果(ドロステこうか、英語: Droste-effect)とは、再帰的な画像[1](紋章学における紋中紋)のもたらす効果のこと。あるイメージの中にそれ自身の小さなイメージが、その小さなイメージの中にはさらに小さなイメージが、その中にもさらに……と画像の解像度が許す限り果てしなく描かれる。ドロステ効果は、自己言及システムの不思議の環(strange loop)の視覚的例である。 起源[編集] ドロステ・ココアのイラスト(1904年頃) 名前の由来はオランダのドロステ社(英語版)の販売していたドロステ・ココアのパッケージからである。尼僧が持っている盆の上に、ココアの入ったコップと一緒にドロステ・ココアの箱が乗っていて、その箱の絵には、コップとドロステ・ココアの箱が乗った盆を持つ尼僧が描かれている[2]。この絵柄は1904年に始まり、長い間使われ、家庭ではおなじみのものになった。 「ドロ
Chapter 8. Fractals “Pathological monsters! cried the terrified mathematician Every one of them a splinter in my eye I hate the Peano Space and the Koch Curve I fear the Cantor Ternary Set The Sierpinski Gasket makes me wanna cry And a million miles away a butterfly flapped its wings On a cold November day a man named Benoit Mandelbrot was born” — Jonathan Coulton, lyrics from “Mandelbrot Set” Onc
If you see any errors in this tutorial or have comments, please let us know. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. There are five render modes: the default renderer, P2D, P3D, PDF, and SVG. To use a non-default renderer, you can specify via the size() function. void setup() { size(200,200,P3D); } Now, you may be wondering: “W
はじめに ついに Oculus Rift DK2 (Developer Kit 2) を手に入れました! DK2 は 2014/7 時点で全世界で 45,000 個もの注文(DK1 は 2014/3 時点で 60,000 個)の注文があったとのことです。私は開発用と布教用で 2 個買いました。 OK | Oculus Oculus Riftの開発キット「DK2」が発売から1ヶ月未満で2万5千台を販売、初代「DK」とあわせて8万5千台の売り上げ | Game*Spark - 国内・海外ゲーム情報サイト 公式の動画を含め、いくつか動画を見るといろいろとイメージが掴めると思います。 外観など筐体の特徴については @kawauso3 さんによる週刊アスPlus の以下の記事がとてもわかり易く、中身については iFixit による分解レポートもあがっているため、合わせてみると特徴がよくわかると思いま
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