タグ

GPUに関するu_wot_m8のブックマーク (4)

  • 第532回 LXDのコンテナからGPUを利用する | gihyo.jp

    第521回ではUbuntu 18.04 LTSに最初からインストールされているコンテナ管理システムLXDについて紹介しました。今回はコンテナの中からホスト上のGPUデバイスを利用する方法を紹介しましょう。 コンテナから見えるデバイス LXDで作成したコンテナからアクセスできるデバイスは、システムが起動するために必要なものだけに制限されています。 container$ ls /dev/ console full log net pts stderr tty core fuse lxd null random stdin urandom fd initctl mqueue ptmx shm stdout zero しかしながらコンテナの中からもホスト上に見えているデバイスにアクセスできると嬉しい場合は多々あります。LXD 2.0以前でこれを行おうとするといろいろと細かい設定が必要でした。ところ

    第532回 LXDのコンテナからGPUを利用する | gihyo.jp
  • LambdaCube 3D

    Highlights easy code reuse – pipeline pieces are pure functions single language – CPU-side setup code and shaders are written in a common language type safety – if it typechecks, you won’t get a blank screen (well, you need to set up your matrices right) hotswapping – no need to stop the program when you change the pipeline multiplatform – WebGL1.0/GLES2.0/GL3.3 language independence – Haskell, Pu

    LambdaCube 3D
    u_wot_m8
    u_wot_m8 2015/08/24
  • iOS 7 Blur Effects with GPUImage

    Among the many visual changes of iOS 7, one of the more appealing is the subtle use of blurs throughout the OS. Many third-party apps have already adopted this design detail, and are using it in all sorts of wonderful and creative ways. This tutorial will walk you through several different techniques for implementing iOS 7 blur effects, all with the assistance of a framework called GPUImage. Creat

  • Modern GPU

    © 2013, NVIDIA CORPORATION. All rights reserved. Code and text by Sean Baxter, NVIDIA Research. (Click here for license. Click here for contact information.) Modern GPU is code and commentary intended to promote new and productive ways of thinking about GPU computing. This project is a library, an algorithms book, a tutorial, and a best-practices guide. If you are new to CUDA, start here. If you'r

    u_wot_m8
    u_wot_m8 2013/05/20
  • 1