You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
Great. But now let’s make a small tweak: [Benchmark] public int GetLength() { ITuple t = (5, 6, 7); Ignore(t); return t.Length; } [MethodImpl(MethodImplOptions.NoInlining)] private static void Ignore(object o) { } Here I’ve forced the boxing by needing the object to exist in order to call the Ignore method, and previously that was enough to disable the ability to devirtualize the t.Length call. Bu
2021-08-16 Speeding up atan2f by 50x \mathrm{atan2} is an important but slow trigonometric function. However, if we’re working with batches of points and willing to live with tiny errors, we can produce an \mathrm{atan2} approximation which is 50 times faster than the standard version provided by glibc. Perhaps more impressively, the approximation produces a result every 2 clock cycles. This is ac
プログラマがシステム開発において共通で必要となる、技術と業務の狭間の共通知識を解説します。連載第2回は文字コードの実践編です。 0. 前回の復習と今回の概要 システム開発で必要となる標準規格の話、前回 は文字コードの概要について説明しました。ざっくりまとめるとこんな内容でした。 「符号化文字集合」で文字集合と符号位置を定義し、「符号化方式」でバイト表現に変換していること。 日本では、しばらく文字集合 JIS X 0208 を、ISO-2022-JP、EUC-JP、Shift_JIS の符号化方式で利用してきたこと。 近年は、世界中の文字が扱える Unicode が主流となっており、UTF-8、UTF-16 などの符号化方式があること。 常用漢字、人名用漢字に限っても、字体を正確に扱おうとすると、JIS X 0208 の範囲では不十分であり、JIS X 0213、Unicode、サロゲートペ
Rust API Guidelines Checklist Naming (crate aligns with Rust naming conventions) Casing conforms to RFC 430 (C-CASE) Ad-hoc conversions follow as_, to_, into_ conventions (C-CONV) Getter names follow Rust convention (C-GETTER) Methods on collections that produce iterators follow iter, iter_mut, into_iter (C-ITER) Iterator type names match the methods that produce them (C-ITER-TY) Feature names are
gfx-rs community’s goal is to make graphics programming in Rust easy, fast, and reliable. Our main projects are: wgpu is built on top of wgpu-hal and naga. It provides safety, accessibility, and portability for graphics applications. naga translates shader programs between languages, including WGSL. It also provides shader validation and transformation, ensuring user code running on the GPU is saf
見ているサイト上に露出している機密情報(APIトークン、IPアドレスなど)を見つけるブラウザ拡張を作りました SecretlintというAPIトークンなどの機密情報がファイル内に含まれているかをチェックできるツールを書いています。 Secretlintはコマンドラインツールとして動くので、主にCIやGitのpre-commit hookを利用して、リポジトリに機密情報が入るのを防止できます。 SecretlintでAPIトークンや秘密鍵などのコミットを防止する | Web Scratch 一方で、実際のウェブサービスなどは機密情報がファイルにハードコードされているわけではなく(Secrelint自体がこういうハードコードを防ぐツールです)、環境変数やDatabaseに保存していると思います。 このような場合にも、コードのミスなどによって公開するべきではない情報(秘密鍵、APIトークン、Sl
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く