A debugger for Linux. Partially inspired by RemedyBG. Mom, can we have RAD Debugger on Linux? No, we have debugger at home. Debugger at home: Properties: Fast. TUI. Not based on gdb or lldb, implemented mostly from scratch. Works on large executables. What we mean by "fast": Operations that can be instantaneous should be instantaneous. I.e. snappy UI, no random freezes, no long waits. (Known excep
Compared to traditional debuggers, CodeTracer gives you two major superpowers: Once you capture a bug in a recording, consider it squashed! Bugs that are hard to reproduce can be painful to fix — you’ve surely been there. Once such a bug is captured with CodeTracer, you'll rarely need more than 30 minutes to track it down! This is largely a consequence of the next superpower: Most bugs are easily
In this article, I show you how to use VS Code's "Run and Debug" panel to connect directly to a debugger instance, using the VSCode rdbg Ruby Debugger extension. We're lucky in the Ruby on Rails world to have the powerful debug gem available, and it becomes even more handy when it's integrated directly into VS Code, where you can take advantage of breakpoints, automatically debugging Exceptions an
Rust で作るプログラミング言語シリーズです。 バイトコードコンパイラの難しさ 書籍での心残りの一つが、第6章のバイトコードの難易度です。本書ではプログラミング言語を作るにあたってステップ・バイ・ステップで難易度を上げていくように構成を考えていますが、第6章のバイトコードの実装の時点で難易度が急激に上昇します。例えば、次のようなジャンプアドレスの計算を行う必要があるのですが、これはかなり込み入ったロジック計算が必要になります。 条件分岐では、下図のようにジャンプしますが、このアドレス計算が厄介です。 ループについても同じくジャンプ命令が必要ですが、こちらはループの先頭にアドレスを戻します。 この実装の難しさは、プログラムの意味を理解する(意味論)ロジックと、それをバイトコードへ変換するロジックを一つとしてデバッグしなくてはならないところにあります。どちらに問題があるかを切り分けるのは簡単
Note: This README does not document usage instructions and tips for the debugger itself, and is intended as a technical overview of the project. The debugger's README, which includes usage instructions and tips, can be found packaged along with debugger releases, or within the build folder after a local copy has been built. The RAD Debugger is a native, user-mode, multi-process, graphical debugger
Today’s article is a collection of materials to learn more about debuggers: how they work, which technologies are under the hood, what kind of problems exist in this area. There is of course a big overlap with related components like compilers and linkers, so get ready to learn lots of new things 😃. Of course, the list is not exhaustive by any means. These are just the links I’ve accumulated over
Debugging programs is hardDebugging programs is hard. It is extremely mind boggling when something does not work as expected. More often than not 90% of the work is on tracking down where the bug is, and 10% is actually solving it! But why don't programmers use debuggers more often these days? Instead, we all enjoy adding println all over the place, running the program, adding more prints, rinse
この記事はEEIC Advent Calendar 2022 24日目の記事です。EEICとは東京大学工学部電子情報工学科・電気電子工学科を指します。 はじめに こんにちは、eeic2022のいるんごです。12/24の担当だったのですが、色々とタスクや予定が重なり投稿が遅れてしまいました、すみません...。 3年後期実験のどれかをアドカレの記事にしようかなと考えていたのですが、どれもアドカレの記事にしづらい内容でした[1]。 そこで、日々お世話になっているツールやソフトウェアを自作する車輪の再発明ネタとして、簡単なデバッガを自作するというのをやってみようと思います。 完成品のコードはこちら 完成した自作デバッガの動作は次のようなものです: デバッガとは デバッグを支援するソフトウェアを開発する上で欠かせないツールです。 デバッガ自体を使ったことがないという人は本記事よりも先にVS Code
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