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We are in the midst of a great revolution in the payments space: anyone with a phone can now accept credit cards; online-to-offline commerce is allowing online payment for offline purchase and significant friction is being removed from the consumer purchase experience thanks to mobile. All of this innovation (read: competition), combined with government intervention, means that payment fees are fa
Gordy Meyer, chief executive of eBureau, in its data processing center. EBureau calculates consumers’ buying-power scores, which take into account details like occupation, salary, home value and spending patterns.Credit...Tim Gruber for The New York Times ST. CLOUD, Minn. AMERICANS are obsessed with their scores. Credit scores, G.P.A.’s, SAT’s, blood pressure and cholesterol levels — you name it.
Bouncing around Google's trend data, I came across what to me is a very sad looking chart. It's the search volume for a basket of computer and electronics related terms (e.g. "windows, mac, hp, ipod, google, dell, sony, xbox"). We see some seasonality around the holidays, as you would expect, but the dominant trend is DOWN. Every year since Google started tracking this information in 2004, the num
These postcards from France in 1900 show an artistic vision of what they thought the year 2000 would look like, including factory farming, RVs, and even Roombas (seriously). Ask someone what the world will look like 100 years from now, and you’ll get some answers that are truly outrageous: Robots will take over the world and harvest humans for energy, while keeping us all calm by creating a vast v
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オルタナブロガーでもある小林啓倫さんが翻訳された「ウェブはグループで進化する」を読みました。購入しようと思っていたのですが「欲しいです」と言ってみたら小林さんから頂戴しました。ありがとうございます。 人間の社会活動に関する法則を理解するための入門書とありますが、ネットがからんだ情報の流れを解説し、マーケッターの誤解を解き、効果の出やすい方法も示してくれている本です。鍵となるのは人のつながりやグループ。 そういえば、ハイパーテキストのつながりだったネットは、確かに人が中心となるものものへと変貌を遂げつつありますよね。ネット(オンライン)がオフラインでずっと行われてきた活動に近づいて来た(追いついて来た)というのもうなづける話です。 すごい偶然なのですが、私は、今年も昨年に続いて前期は立教大学にて「情報ネットーワーク論」という講義を受け持ったのですが、授業でも触れた「6次のへだたり」「弱い紐帯
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