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アメリカのGamification Summit(ゲーミフィケーションサミット)主催者の一人であるGabe Zichermannが来日。11月25日、株式会社ゆめみ主催の特別イベントに登壇した。 Gabe Zichermannのプレゼン Gabeは、アメリカで既に2回開催されているゲーミフィケーションサミットの主催者の一人である。過去2回行われたゲーミフィケーションサミットの知見と、世界的なゲーミフィケーションの事例を一番持ち合わせており、その辺を中心に話が進む。 ■ゲーミフィケーションの定義 ゲームコンセプトとゲームメカニクスを繋いで、ユーザをエンゲージさせるプロセス。 ゲームが持つ最高のアイデアを使って、そのコンセプトをゲームを使わないようなところで適用すること。 バッジを単に置くことはゲーミフィケーションではない。 ■なぜゲーミフィケーションは強力なのか? ①進歩している感覚を生む
“The practice of information architecture is the effort of organizing and relating information in a way that simplifies how people navigate and use information on the Web.”—DSIA Research Initiative Over the past two decades, the volatile evolution of Web applications and services has resulted in organizational uncertainty that has kept our understanding and framing of the information architect in
Summary: Modern day UX research methods answer a wide range of questions. To help you know when to use which user research method, each of 20 methods is mapped across 3 dimensions and over time within a typical product-development process. The field of user experience has a wide range of research methods available, ranging from tried-and-true methods such as lab-based usability testing to those th
Download our poster about the User-Centered Design of Digital Products (PDF 3.1MB). European visitors to this site can apply to receive a 95 x 85 cm print. The tube they receive includes the 'buddies' to attach the poster to an office or kitchen wall. We've seen it above beds, once. Send your request to poster@namahn.com, indicating your postal address. © Namahn 2009 - Grensstraat 21 / rue de la L
[BEEP] A blog by User Experience (UX) / User Centered Design (UCD) practitioner and Big Information Architect (IA) Peter Boersma. On May 17 2009, I delivered my invited presentation "UX Deliverables in Practice" at the IA Konferenz 2009 in Hamburg, Germany. A first (slightly modified) version is now available. Given that my session was scheduled right after the lunch break on the last day, I had
現在のユーザーエクスペリエンス(UX)の調査手法は、広範囲に渡る課題に答えることができる。20の手法それぞれをいつ用いるべきかを理解するために、3つの軸と、典型的な製品開発フェーズで整理した。 When to Use Which User-Experience Research Methods by Christian Rohrer on October 12, 2014 日本語版2014年11月17日公開 ユーザーエクスペリエンスの領域は非常に幅広い調査手法に恵まれている。ラボベースのユーザビリティ調査のような実証済みの手法から、より最近開発された、モデレーターなしのオンラインUX評価のような手法まで様々だ。 こうした手法を特定のプロジェクトにフルセットで用いるというのは現実的ではない。しかし、調査手法を複数利用し、複合的な知見を得るのは、ほとんどすべてのプロジェクトにとってメリットがあ
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