TOKYO (Reuters) - When Yusaku Maezawa quit playing drums in a punk band to devote himself full-time to his business selling Tokyo street fashion on the Internet, his main goal was to have fun. Japan's mobile social gaming firm Gree Chief Executive Officer Yoshikazu Tanaka poses at his company's lobby before an interview with Reuters in Tokyo in this June 29, 2011 file photo. A commitment to innova
Donald Trump and his family business are set to stand trial in New York on Monday in a civil fraud case that could deal a major blow to the former U.S. president’s real estate empire. New York attorney general's fraud case against Donald TrumpAttacked by Trump, New York judge to weigh ex-president's fraud caseTrump's civil fraud trial in New York explained WorldcategoryKyiv brushes off US, Slovaki
矢野経済研究所は10月5日、「国内アパレル市場に関する調査結果」を発表、2009年の国内アパレル市場規模は前年比7.8%減の9兆612億円と2年連続で縮小したことが分かった。2009年の減少幅(前年比7668億円減)は、市場規模が10兆円の大台を割り込んだ2008年(同4568億円減)より拡大。1991年のピーク時には約13兆円あった同市場の規模は、約20年間で3割ほど縮小したことになる。 矢野経済研究所では急縮小の背景として、「景気後退の影響に加えて、デフレ基調が継続する中で外資系ファストファッションの店舗が拡大したこと、また低価格カジュアルチェーン店が消費者の支持を集め、商品単価が下落したことがある」とコメントしている。 分野別に見ると、婦人服・洋品市場は前年比7.9%減の5兆6790億円、紳士服市場は同8.3%減の2兆4922億円、ベビー・子供服・洋品市場が同5.5%減の8900億円
The Japanese love affair with fast fashion LIVIN' & LOVIN' By Tetta Matera (The Philippine Star) Updated May 26, 2010 12:00 AM Fast is a word I never imagined I would associate with fashion, but here I am writing about just that — Fast Fashion. Described as “trends designed and manufactured quickly and cheaply to allow mainstream consumers to take advantage of the current clothing styles at lower
IS PRADA set to be sold to Switzerland's Richemont? Reports emerged yesterday that the Italian luxury label was set to sell a third of its shares to the Swiss conglomerate, but Prada denies the move. "The company (Prada) categorically denies the sale of a stake to Richemont," a Prada spokesman told Reuters. "There are no negotiations in existence." Richemont - the group behind Cartier, Van Cleef &
利益率でファーストリテイリングを上回る、衣料品業界の優良企業ポイント。社名よりも「ローリーズファーム」「グローバルワーク」などのブランド名が知られるポイントは、10期連続の増収増益を達成(2009年2月期の経常利益は前期比22.4%増の159億円)、年商1000億円も視野に入ってきた(2009年2月期の連結売上高は867億円=前期比17.3%増=)。現在、国内店舗数は595、香港と台湾で計31店舗と着実に出店戦略を進め、数多くのブランドを育てて躍進してきた。業績好調のカギは、徹底的な在庫管理と、店頭を基点にしたスピーディーな効率経営にある。 (聞き手は日経ビジネスオンライン編集長 廣松 隆志) ―― 減益・赤字転落の企業が多い経済環境で、「ファッションカジュアル」分野を切り拓いたポイントは、ユニクロと同様に業績好調。10期連続の増収増益となっています。 石井 ワンブランドで展開する他社さん
Expired:掲載期限切れです この記事は,産経デジタルとの契約の掲載期限(6ヶ月間)を過ぎましたので本サーバから削除しました。 このページは20秒後にBusiness Media 誠 トップページに自動的に切り替わります。
Expired:掲載期限切れです この記事は,産経デジタルとの契約の掲載期限(6ヶ月間)を過ぎましたので本サーバから削除しました。 このページは20秒後にBusiness Media 誠 トップページに自動的に切り替わります。
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く